توسعه صنعت گردشگری بر عهده دستگاه اجرایی خاصی نیست


توسعه صنعت گردشگری بر عهده دستگاه اجرایی خاصی نیست

کرمان - ایرنا - به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، دیدگاه ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی باید تغییر کند و توسعه صنعت گردشگری بر عهده سازمان و یا دستگاه خاصی نیست و تمام ارگان ها و دستگاه های اجرایی باید در این حوزه فعال تر عمل کنند تا شاهد رونق اقتصادی این استان باشیم.

به گزارش ایرنا، فریدون فعالی روز شنبه در نشست مشترک با مدیران تشکل های مردم نهاد دوستدار میراث فرهنگی استان کرمان به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در حمایت از مرمت و احیا بناها و بافت‌های فرهنگی این استان اشاره کرد و افزود: تعامل دستگاه ها و مدیریت یکپارچه در بافت های تاریخی به حفظ و بهره برداری بهتر از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی کمک می کند.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه ها نسبت به حوزه میراث فرهنگی تغییر کند تصریح کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های تاریخی و گردشگری فراوانی است که بسیاری از آنها بالقوه مانده و بالفعل نشده اند از این رو برای رسیدن به توسعه پایدار در صنعت گردشگری، باید توسعه زیرساخت ها گردشگری از جمله اطلاع رسانی و تبلیغات را در اولویت کار قرار دهیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در زمینه معرفی ظرفیت های گردشگری استان کرمان بسیار ضعیف هستیم تصریح کرد: موضوع معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری صرفاً بر عهده سازمان میراث فرهنگی نیست و لازم است دیگر دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت کنند.

فعالی به ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در مجاورت بناهای تاریخی اشاره کرد و گفت: تعریف مسیرهای مختلف گردشگری برای جاذبه های گردشگری کرمان ضروری است زیرا این مسئله منجر به ماندگاری مسافران در این استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه باغ موزه هرندی کرمان به عنوان یکی از بناهای شاخص شهر کرمان مهجور مانده است، تصریح کرد: با تدوین طرح ساماندهی این باغ موزه که به مانند نگین انگشتری در دل شهر کرمان می درخشد، بزودی شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران در این بنای تاریخی خواهیم بود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه برای جذب گردشگران به سوی استان کرمان، باید در آنها انگیزه ایجاد کرد افزود: ایجاد انگیزه در سایه اجرای طرح، برنامه و تعیین هدف به وجود خواهد آمد.

فعالی خواستار حضور بیش از پیش تشکل های مردم نهاد در کنار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان شد و تصریح کرد: با واگذاری بخشی از امور مرتبط با حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشکل های مردم نهاد می توان گام های بلندتری را برای دستیابی به اهداف مورد نظر برداریم.

وی با بیان اینکه انجمن های مردم نهاد پل ارتباطی میان بخش دولتی و بخش خصوصی هستند خاطرنشان کرد: انجمن های فعال در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سوی این اداره کل حمایت می شوند.

۳۰۲۹/۹۸۹۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار