ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر شرط بهبودی آنهاست


ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر شرط بهبودی آنهاست

اهواز - ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر شرط لازم بهبودی آنهاست اما وام هایی که در این زمینه در نظر گرفته شده است نباید در اختیار شخص معتاد قرار گیرد بلکه با تعیین کارآفرین از این افراد حمایت شود.

به گزارش ایرنا حسین لامی زاده شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان باغملک ضمن تاکیدبر هدفمندی اعطای تسهیلات اشتغال به معتادان بهبود یافته افزود: طبق برنامه ششم توسعه کشور تا سال ۱۴۰۰ باید سالانه ۵ درصد کاهش در تقاضای مواد مخدر کشور ایجاد شود.

وی ضمن تقدیر از ارایه گزارش دستگاه های متولی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور هر سال باید ۵ درصد از تقاضای مواد مخدر در جامعه کاسته شود که برای دستیابی به این هدف ضروری است با هم افزایی از همه توان علمی و عملی خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به آمار جهانی سوءمصرف مواد مخدر اظهار داشت: در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال دنیا حدود ۲۷۵ میلیون نفر دچار آسیب مصرف مواد مخدر هستند و تغییر الگوهای مصرف مواد سنتی به صنعتی بیش از ۸۰۰ روانگردان را ایجاد کرده که بیشتر آنها به کشور راه نیافته است.

لامی زاده با تاکید بر تقدم پیشگیری نسبت به مقابله در مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: خروجی گزارشهای پیشگیری باید ملموس و اثر بخش باشند تا به نتیجه مطلوب برسیم و کیفیت برگزاری آنها بر کمیتشان اولویت دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان در ادامه با مهم دانستن نقش این شورا در شهرستان ها تاکید کرد: شواری مبارزه با مواد مخدر هر شهرستان در مقام تصمیم سازی و کارهای عملیاتی اقدام کند و کمیته های مختلف طرح های مناسب را بومی سازی و به اجرا در آورند و اگر طرح مناسبی به تصویب برسد حتما برای آن تامین اعتبار خواهیم کرد.

معتاد متجاهر به کسی گفته می شود که از روی عمد اقدام به مصرف مواد مخدر در اماکن عمومی کند.

/۶۰۰۲/۷۱۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»