14 دانش‌آموز خراسان‌شمالی در راه رقابت‌های جهانی یوسی‌مس


14 دانش‌آموز خراسان‌شمالی در راه رقابت‌های جهانی یوسی‌مس

بجنورد- ایرنا- 14 دانش‌آموز خراسان‌شمالی به رقابت‌های جهانی یوسی‌مس کامبوج راه یافتند و یکی از آنان چهارمین بار است که راهی این مسابقات شده است. 

مدیر آموزشگاه دخترانه دانا و نماینده حقوقی یو سی مس ایران در خراسان شمالی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیست و سومین دوره مسابقات جهانی یوسی مس آبان امسال در کشور کامبوج برگزار می شود که مهشید غلامانی برای چهارمین بار در این مسابقات حضور دارد.

صنم نوراللهی اظهار داشت: در هفتمین دوره رقابت های کشوری یو سی مس که دیروز، جمعه، در تهران برگزار شد، ۱۴ نفر از دانش آموزان استان سهمیه جهانی دریافت کردند که از این تعداد، ۹ نفر حائز رتبه نخست، چهار نفر رتبه دوم و یک نفر رتبه سوم را به دست آوردند.

وی گفت: ۹ نفر از این دانش آموزان از بجنورد، چهار نفر از دانش آموزان از شیروان و یک نفر از اسفراین در این رقابت های ملی حائز مقام اول تا سوم شده اند که در رقابت جهانی حاضر می شوند.

نماینده حقوقی یوسی مس ایران در خراسان شمالی اظهار داشت: دانش آموزان این استان، چهار سال در مسابقات جهانی یوسی مس شرکت کرده اند و در سال ۹۴ در هندوستان سه نماینده از استان حضور یافته و رتبه دوم جهان را کسب کردند، دانش آموزان استان سال ۹۵ در دبی با ۲ نماینده شرکت کرده و یک رتبه اولی و یک رتبه دومی به دست آوردند و سال ۹۶ در مالزی با چهار نماینده، ۲ رتبه اول و ۲ رتبه دوم جهان را کسب کردیم و پارسال نیز در مالزی با چهار نماینده شرکت داشتیم که هر چهار نفر رتبه اول جهان را کسب کردند.

برنامه یوسی مس نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.

از سال ۱۹۹۳، زمان ابداع یوسی مس، تاکنون بیش از ۸۰ کشور به عضویت موسسه یوسی مس درآمده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهره مند شده‌اند.

این موسسه جهت شکوفایی استعدادها و تشویق دانش‌آموزان به یادگیری ریاضیات، هرسال مسابقه‌ای بین‌المللی با حضور کشورهای عضو یو سی مس برگزار می‌ کند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!