تقویت کارهای فرهنگی از ضرورت‌های مقابله با موادمخدر است


تقویت کارهای فرهنگی از ضرورت‌های مقابله با موادمخدر است

بوشهر- ایرنا- انجام و تقویت کارها و برنامه‌های فرهنگی از ضرورت‌های مقابله با شیوع پدیده موادمخدر در جامعه است.

فرماندارتنگستان روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار فرهنگی است و باید مردم بویژه خانواده‌ها از ضررهای فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر آگاه شوند.

عبدالحسن رفیعی پور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی در این مساله مهم باید نقش اساسی داشته باشند و از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

رئیس شورای تامین شهرستان تنگستان اضافه کرد: بحث تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به آسانی و با اقدامات پیشگیرانه به نقطه مطلوبی نمی‌رسد بلکه با تحقیق و پژوهش و ارائه راهکارهای اساسی در یک برنامه زمانی مشخص باید طراحی و اجرا شود.

وی بیان‌ کرد: نقش آموزش و پرورش در این زمینه باید جدی گرفته شود و به سمت آگاه سازی و پیشگیری برویم تا دانش‌آموزان از ابتدا متوجه زیان‌های مواد مخدر باشند.

رفیعی پور افزود: جوانان سرمایه‌های ملی هستند که باید در مسیر توسعه کشور از آنان استفاده شود و دشمن به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه‌های مبتذل فرهنگی و تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان کشور هستند.

فرماندار تنگستان گفت: معتادان افرادی گرفتار و بیمار به درد اعتیاد هستند که نگاه عمومی جامعه به این افراد باید از حالت فعلی به حالت بیمار تغییر کند تا این افراد بتوانند براحتی به جامعه، کار و کانون گرم خانواده خود بازگردند.

وی اظهارداشت: سازمان بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی خود و با استفاده از ظرفیت سایر ادارات باید زیرساخت های لازم را برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه فراهم کند.

۷۲۰۸/۶۰۴۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن