آزادگان سفیران واقعی انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند


آزادگان سفیران واقعی انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: آزادگان سفیران واقعی انقلاب اسلامی در دوران اسارت بودند که سختی‌های بسیاری را تحمل و با استقامت خود پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان منتقل کردند.

به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در همایش فرهنگی ورزشی خانواده‌های آزادگان مراغه که بمناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در اردوگاه المهدی برگزار شد، افزود: وظیفه دولت و جامعه حمایت از آزادگان و ارج نهادن به خانواده‌های آن‌هاست، خانواده‌هایی که در دوران اسارت تمامی مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند.
وی افزود: سالروز ورود آزادگان، سالروز اتحاد ملت ایران در مقابل دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی است.
شکری خاطرنشان کرد: زحماتی که آزادگان در سال ‌های اسارت و دوری از ملت و وطن کشیدند بر هیچ فردی پوشیده نیست و جامعه باید قدردان زحمات این عزیزان باشد.
وی گفت: آزادگان نماد صبر، استقامت و ایثار هستند و یاد و خاطره آنان را باید همواره گرامی بداریم.
وی ادامه داد: باید برنامه‌های مربوط به این روز تداوم داشته و روز آزادی آزادگان را زنده نگهداریم چراکه آزادگان به واسطه سال ها درد، رنج و مشقتی که کشیده اند برای ما بزرگ و عزیز هستید.
به گزارش ایرنا، روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹، میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند، در این میان ستاد رسیدگی به امور آزادگان در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل و به تبادل اسرا پرداخت، این ستاد با مساعدت و همراهی دیگر دستگاه‌ها، تبادل حدود ۴۰ هزار آزاده را با همین تعداد اسیر عراقی انجام داد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت ۱۴۵ آزاده دارد و در طول دوران دفاع مقدس یک هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
۳۰۷۷/۹۸۸۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل