روستای خور به عنوان ژئو پارک ملی مطرح شود


روستای خور به عنوان ژئو پارک ملی مطرح شود

بهمدی گفت: روستای خور باید به عنوان ژئوپارک ملی مطرح شود، چراکه هم اکنون بهترین سنگ سرخ ایران در خور یافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «محمد بهمدی» امروز (26 مرداد) در جریان سفر استاندار خراسان جنوبی به روستای خور، در جمع مردم این شهرستان خواستار ارتقای خور به بخش شد و اظهار داشت: روستای خور در خصوص زمین مشکل دارد که باید زمین برای ساخت و ساز به مردم واگذار شود.


رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف با بیان اینکه 50 درصد پوشش گیاهی خور به دلیل طوفان ها و وزش بادهای شدید از بین رفته است، گفت: باید در حوزه منابع طبیعی اقداماتی موثری برای بیابان زایی انجام شود.


بهمدی با ابراز خوشحالی در خصوص وحدت و همدلی مردم روستای خور، افزود: مردم روستای خور در شهرستان خوسف از همدلی و وحدت مثالزدنی برخوردار هستند.


وی از وجود 70 آبادی و نقطه عشایری در منطقه خور خبر داد و گفت: خور یکی از روستاهای قطب پرورش شتر استان است به نحوی که تنها یک دامدار بومی 500 نفر شتر بیمه شده دارد.

بهمدی خواستار ارتقاء روستای خور به بخش شد و گفت: در این روستا مشکل زمین داریم، همچنین 50 درصد پوشش گیاهی خور به دلیل طوفان های شدید از بین رفته است که باید در حوزه منابع طبیعی، به دلیل بیابانی بودن روستای خور را ویژه دید.

وی افزود: در حوزه معادن تقریبا هر عنصری که در جدول مندلیف است در خور هم وجود دارد، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی داریم و چون قدرت رقابت با چین نداریم، عقب مانده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف تسریع در دو بانده شدن جاده خوسف، رفع مشکل آب و برق شهرک مسکونی خور، ایمن سازی ورودی روستا و جاده و استقرار پزشک را از مهمترین مشکلات خور عنوان کرد و گفت: 70 درصد شهرک شتر داری در خور ساخته شده ولی مردم به دلیل مشکل ضامن و مشکلات بانکی نمی توانند به صورت اساسی کار کنند، هم اکنون 100 واحد در شهرک شترداری آماده دریافت تسهیلات ارزان قیمت است.


بهمدی با بیان اینکه 85 قطعه زمین برای ساخت مسکن محرومین از سوی بنیاد مسکن شهرستان بمنابع ه مردم خور واگذار شده است که جای تقدیر دارد، افزود: در حال حاضر دیدگاه مردم نسبت به منابع طبیعی مثبت تر شده و مردم طبیعی را حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث گردشگری آبگرم لوت در منطقه خور می تواند به قطب گردشگر تبدیل شود، افزود: البته حق آبه شتر داران در لوت باید محفوظ بماند.


بهمدی این را هم گفت که در حال حاضر 50 نفر برای تلفن ثابت متقاضی هستند ولی کسی پاسخگو نیست.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403