70 درصد پژوهش های مرکز تحقیقات کشاورزی مرتبط با محصولات استراتژیک است


70 درصد پژوهش های مرکز تحقیقات کشاورزی مرتبط با محصولات استراتژیک است

مقری با بیان اینکه 70 درصد پژوهش های مرکز تحقیقات کشاورزی خوسف مرتبط با محصولات استراتژیک است، گفت: محصولات استراتژیک استان شامل زعفران، زرشک و عناب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علیرضا مقری» در جریان بازید استاندار خراسان جنوبی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در دو حوزه پژوهشی، فناوری و آموزش فعال است که در این مرکز ۹۵ نفر مشغول فعالیت هستند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خوسف با بیان اینکه هر سال ۴۰ طرح پژوهشی محصولات زراعی و باغی مزیت دار استان از قبیل زرشک، زعفران، عناب، پسته، پنبه و غلات انجام می دهیم، افزود: در حوزه غلات محصولات سازگار و مقاوم با تنش های محیطی مانند شوری آب و خشکی مورد بررسی قرار می گیرد.

مقری بیان کرد: در خصوص محصول پنبه به عنوان محصولی آب بر، طرح های پژوهشی در زمینه هسته اولیه و بذر رقم مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوای استان «رقم خرداد» در دست اقدام است.

وی در خصوص مشکلات مرکز تحقیقات شهرستان خوسف گفت: تقویت اعتبار و تامین نیروی انسانی پشتیبان و فنی از جمله این مشکلات این مرکز است که به دلیل تعدیل نیروی انسانی، نیاز به توجه بیشتری دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خوسف ادامه داد: در راستای کمک به تامین و رفع کسری سفره آب زیر زمین در شهرستان بیرجند با شرکت آب منطقه استان به این تعامل رسیده ایم که یک چاه برداشت آب تعطیل و از آب و پساب‌های فاضلاب استفاده کنیم که در این راستا در قسمت آب شرب به مشکل می خوردیم که شرکت آب منطقه استان قول داده اند تا نیاز را تامین اعتبار کنند.

«فاطمه یوسفی»، مدیر عامل مجتمع گلخانه ای خوسف هم در جریان بازید از مجتمع گلخانه های خوسف گفت: تنها مجتمع گلخانه فعال استان هستیم اما مشکلات خیلی زیاد است یکی از آنها تامین آب است.

وی افزود: سود تسهیلات خیلی افزایش یافته و تمام هم و غم واحدهای تولید همین مورد است که باید در راستای تولید ملی مرتفع شود.

«محمدصادق معتمدیان»، استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با فعالیت گلخانه ها نظر مثبت دارد، لذا مشکلات را مطرح کنید تا پیگیری کنیم.

وی در جریان بازدید از گلخانه آلوئه ورای مجتمع گلخانه های خوسف، گفت: برای توسعه و فراوری محصول آلوئه ورا پیگیری می کنیم تا در تسهیلات 200 میلیارد تومانی اشتغال دیده شود.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان