وحشت پس از سیل پلدختر / بمب جنگی 500 پوندی در میان گل و لای+ عکس


وحشت پس از سیل پلدختر / بمب جنگی 500 پوندی در میان گل و لای+ عکس

حوادث رکنا: یک بمب جنگی 500پوندی خنثی‌نشده از دوران دفاع مقدس در اطراف شهر پلدختر کشف شده که به گفته مسئولان سیل همراه با گل و لای این بمب را با خود آورده است.

در حال حاضر نیروهای سپاه با همکاری پایگاه چهارم شکاری اهواز در حال خنثی سازی و انجام عملیات انهدام این بمب جنگی هستند.

جزئیاتی جدید از کشف بمب به جا مانده از جنگ تحمیلی در پل‌دختر/خنثی‌سازی بمب ‌بدون هیچ‌‌ مشکلی‌

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان گفت: بمبی که امروز در پل‌دختر کشف‌شده از بمب‌های جامانده از دفاع مقدس بوده که در آن زمان عمل‌نکرده است.

سرهنگ ناصر فرید با اشاره به بمب کشف‌شده در شهرستان پل‌دختر اظهار داشت: بمب 500پوندی که امروز در پل‌دختر کشف‌شده از بمب‌های به‌جامانده از دفاع مقدس است که در آن زمان عمل‌نکرده است.

وی افزود: پس از سیل اخیر لرستان این بمب از جایی نامعلوم به‌ظاهر جا به جا شده و در این شهرستان کشف‌شده ‌و این در حالی است که شهرستان پلدختر به‌عنوان هویزه ثانی در زمان جنگ تحمیلی بمباران‌ شده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه لرستان عنوان کرد: پس از جنگ این دومین بمبی است که در پلدختر کشف می‌شود و در حال حاضر نیروهای ارتش پایگاه شکاری دزفول و سپاه در حال منهدم کردن این بمب هستند.

وی بیان کرد :کشف این بمب نشان می‌دهد که هنوز در ایران شاهد آثار جنگ تحمیلی هستیم.

بمب به‌جا مانده از دوران دفاع‌مقدس در پلدختر خنثی شد

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر با بیان اینکه بمب جنگی در این شهر سیل‌زده کشف‌شده، گفت: این بمب بدون هیچ‌گونه مشکلی خنثی شد.

سرهنگ محمد محمودند با بیان اینکه بمب جنگی در ضلع غربی شهر پلدختر و در روبه‌روی پارک رضوان کشف‌شده اظهار داشت: این بمب جنگی توسط نیروی هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول با همکاری سپاه ناحیه پلدختر و عوامل انتظامی امحا و خنثی شد.

وی با بیان اینکه صدای انفجار در پلدختر ناشی از خنثی‌کردن بمب است، افزود: این بمب جنگی 500پوندی همراه با گل‌ولای و سیلاب فروردین ماه به این شهر سیل‌زده آورده شده و بدون هیچ‌گونه مشکلی خنثی شد.

شهرستان پلدختر در دوران دفاع‌مقدس 77بار مورد حمله جنگنده‌های هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفت و این شهرستان در مجموع 312 شهید تقدیم انقلاب کرد‌ه‌است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق