رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید پیوند موثر با اصحاب رسانه است


رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید پیوند موثر با اصحاب رسانه است

کرمان - ایرنا - رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که «جشنواره قلم و عدالت» به الگویی کشوری در قوه قضائیه تبدیل خواهد شد و منشا تحول در ارتباطات قوه قضائیه خواهد بود گفت: مشی و دکترین قوه قضائیه در دوره جدید، ارتباط جدی، همه جانبه، موثر و دو طرفه با اصحاب رسانه است.

به گزارش ایرنا، آزاد ابراهیم زادگان عصر شنبه در دومین جشنواره رسانه‌های برتر استان کرمان با عنوان قلم و عدالت با تاکید بر اینکه دیدگاه و نگاه ریاست کل دادگستری استان کرمان فرهنگی است، افزود: سعی می‌کنیم ارتباطات در قوه قضائیه را به سمتی ببریم که بتوانیم پیوندی موثر با جامعه رسانه ای داشته باشیم و در این رابطه خط قرمزها، امنیت ملی و مبانی اساسی قانونی برقرار است و ارتباط و روح هم افزایی با نگاه مثبت به پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین دیدارهای ریاست قوه قضائیه با اصحاب رسانه بوده و برخورد وی با اصحاب رسانه در ابتدای ورود، گذشت از شکایاتی بود که قوه قضائیه از برخی نشریات داشته که در این زمینه ۲۷ مورد شکایت مطرح بوده است که پس گرفته شد.

او عنوان کرد: علاقه ما به شدت به ارتباط گیری، تعامل و رساندن فضای تنش به حداقل ممکن و همکاری جدی برای اهداف بزرگی که در پیش داریم، است.

ابراهیم زادگان اظهار داشت: قوه قضائیه در ادبیات کنونی حرکت خود به سرمایه اجتماعی که بخش زیادی از آن در حوزه فرماندهی بخش رسانه است، توجه ویژه دارد و یکی از کانال های موثر ارتباط قوه قضائیه، ارتباط و افکار عمومی است.

وی یادآور شد: این فرض وجود دارد که در فضای رسانه ای موجود به دلیل شکل گیری موضوع شهروند خبرنگاری و پیدایش این مدل از کار رسانه ای، حرفه خبر و خبرنگاری تضعیف شده و یا رنگ باخته اما واقعیت این است که شکل گیری شهروندخبرنگاری، به هیچ وجه مانع از موضوع مهم کار حرفه ای رسانه ای نشده است.

رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه ادامه داد: تجربه جدی، حقیقی و در میدان کار نشان داده است که این فضای سرعت و هیجان در موضوع شهروند خبرنگاری نه تنها موضوع اقدام‌های رسانه ای حرفه ای را تحت الشعاع قرار نداده بلکه گرانبهایی و ارزش های واقعی حرفه خبرنگاری را بیشتر نشان می‌دهد و گوهر ناب کار رسانه ای حرفه‌ای را به خوبی آشکار می‌کند.

ابراهیم زادگان گفت: با وجود تمام سختی‌ها و فضاهای رسانه ای حجمی که با شکل گیری سرعت و فضای مجازی ایجاد شده، کار حرفه ای رسانه ای شکل حقیقی و گرانبهاتری را به خود گرفته و در کنار آن، موضوع سرعت را به رسانه ها تحمیل کرده است.

وی گفت: واقعیت کنونی این است که جامعه ما به انسجام اصحاب رسانه ای نیاز دارد و در واقعا در فضای جدید کاری قوه قضائیه که دکترین احیای سرمایه اجتماعی در راس آن قرار دارد، به دنبال آن هستیم دست خود را به سوی جامعه خدوم، زحمتکش و قانع رسانه ای دراز کرده و از آنها می‌خواهیم به ما در این عرصه کمک کنند.

۳۰۲۹/۷۴۴۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی