معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: استارتاپ‌های مختلف در قالب مهارت‌های بوم‌گردی بانوان برگزار می‌شود که در امر توانمندسازی و پیشگیری از مهاجرت نقش حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل٬ معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار داشت: استارتاپ‌های مختلف در قالب مهارت‌های بوم‌گردی بانوان برگزار می‌شود که در امر توانمندسازی و پیشگیری از مهاجرت نقش حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به این که ارائه تسهیلات یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه اشتغالزایی محسوب می‌شود بیان کرد: به همین منظور درصدد هستیم بانوان را با بهره‌گیری از این ظرفیت در اشتغال به مرحله خودکفایی اقتصادی برسانیم که در راستای مهارت افزایی زنان توانمند روستایی اقدامات خوبی انجام یافته است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: ارتقای مهارت‌افزایی و توانمندسازی بانوان به اندازه مردان حائز اهمیت است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته که باید مورد توجه واقع شود که راه‌اندازی صندوق‌های حمایتی خرد زنان روستایی یکی از این راهکارها برای اشتغال‌زایی است که خوشبختانه حرکت‌های خوبی در سطح کشور انجام یافته است.

ابتکار تصریح کرد: برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت توانمندسازی بانوان نقش اساسی در توسعه این مهم دارند که در این زمینه نیز تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته است و حمایت از دختران تحصیلکرده با حمایت ویژه در راستای تقویت اقتصاد و تحکیم بنیان خانواده‌ها گام برداریم.

وی بیان کرد: امر حمایت از قالیبافان نیز با توجه به نقش آن در تمدن ایرانی اسلامی نیز بسیار مهم و اساسی است و در این زمینه اردبیل ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه دارد که باید از این ظرفیت‌ها به شکل مناسب و قابل قبول استفاده شود تا بتوانیم در این راستا موفق عمل کرده و مشکلات موجود را از سر راه برداریم.