مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان این که بعضی از مسولان از خدا نمی ترسند اما از خبرنگار می ترسند، گفت: برخی از خبرنگاران بلندگوی مسئولان هستند.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه هرمزگان ، در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته خبرنگار ، اذعان داشت: وظیفه اصلی خبرنگار، نظارت اجتماعی است که در جامعه ایجاد می کند و اگر خوب محقق شود، فرهنگ جامعه اصلاح خواهد شد و در نتیجه ناهنجاری ها از بین می رود.

وی در ادامه افزود: یکی از خبرنگاران یکی از عاملین مهم امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که بعضی از مسولان از خدا نمی ترسند اما از خبرنگار می ترسند، گفت: برخی از خبرنگاران بلندگویی مسئولان هستند و برخی ناظران اجتماعی.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف و امور خیریه مهم است نه تبلیغ از اوقاف و خبرنگاران باید کمک کنند تا این سازمان و سایر سازمان ها در مسیر درست خود حرکت کند.

وی تاکید کرد: نقش اصلی رسانه و خبرنگار، خبررسانی نیست بلکه نظارت، پیش بینی، تحلیل است تا در حد توان ناهنجاری ها را در سطح جامعه کم یا ریشه کن کند.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی در ادامه ویژگی خبرنگار را اینگونه بر شمرد؛ خبرنگار باید تیز و باهوش، کنجکاو، شجاع، ناظر در جامعه و همچنین خبرنگار باید هوشمند باشد نه منفعل.

وی گفت: برخی از اراضی که در اختیار آموزش و پرورش بود و از آن استفاده ای نمی شد، به اوقاف واگذار شد تا بتوانیم برای کاربردهای درمانی از این اراضی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: تربیت نیروهای بومی در حوزه ی مدیریتی از برنامه های حوزه وقف است و در بحث موقافات 600 هزار متر اراضی در سطح هرمزگان رفع تصرف شده است که 20 هزار متر از این اراضی در شهرستان بندرعباس است.

محمد طاهر گرایلی تشریح کرد: به جهت جلوگیری از خرافه ها و بازی با اعتقادات مردم چندین اماکن جعلی مذهبی تخریب شده است.

در پایان این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی از اصحاب رسانه تجلیل کردند.