چاپ بیش از 150 مقاله با استفاده از دستگاه‌های ساخت یک شرکت دانش‌بنیان


چاپ بیش از 150 مقاله با استفاده از دستگاه‌های ساخت یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نصب و راه‌اندازی دو دستگاه از میکروسکوپ‌های رامان ساخت این شرکت‌ در دانشگاه یزد و مرکز تحقیقات حلال طی یک سال گذشته، گفت: در حال حاضر بیش از 150 مقاله با استفاده از تجهیزات این شرکت در نشریات معتبر به چاپ رسیده است.

به گزارش ایسنا، سید حسن توسلی با اعلام این خبر اظهار کرد: میکروسکوپ رامان از جمله تجهیزات پیچیده و گران‌قیمتی است که خوشبختانه فناوری ساخت آن در حال حاضر در داخل کشور وجود دارد و شرکت ما این محصول را به بازار عرضه کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تاکید بر کارنامه قابل قبول این میکروسکوپ گفت: تحقیقات زیادی با استفاده از این فناوری در حال جریان است. در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مقاله ISI چاپ شده است که در آن‌ها از تجهیزات شرکت ما استفاده شده است. این تعداد مقاله و روند رو به افزایش استفاده از این دستگاه‌ها نشان می‌دهد که کارایی این تجهیزات از سوی جامعه علمی داخل کشور مورد تایید قرار گرفته است.

دکترتوسلی درباره مزیت‌های این دستگاه گفت: این میکروسکوپ عملکرد بالایی داشته و مشابه میکروسکوپ‌های خارجی است، در حالی که قیمت آن تنها یک‌چهارم آن‌ها است؛ از این نظر می‌توان گفت که این محصول می‌تواند نیاز محققان را در بخش تصویربرداری رامان برآورده کند و تهیه آن توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مقرون‌به‌صرفه است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های میکروسکوپ رامان برای صادرات به کشورهای دیگر، گام بعدی این شرکت را تمرکز روی بازار صادرات اعلام کرد و افزود: یک تیم بازاریاب برای توسعه بازار داخل و خارج ایجاد کرده‌ایم تا بتواند این محصول را به مراکز تحقیقاتی و محققان معرفی کرده و پتانسیل‌های آن را در توسعه فناوری تبیین کند. علاوه بر فعالیت‌های این تیم بازاریابی، روی شرکت در نمایشگاه‌ها نظیر نمایشگاه ساخت ایران تاکید زیادی داریم؛ چرا که این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای معرفی تجهیزات آزمایشگاهی است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، دکتر توسلی درباره روند توسعه این محصول گفت: بعد از مطرح شدن ایده ساخت این دستگاه، کار تحقیقاتی را آغاز کردیم و در این مسیر ستاد توسعه فناوری‌نانو نیز از طرح ما حمایت کرد. در نهایت موفق به ساخت دستگاهی شدیم که می‌تواند نیاز محققان را برآورده کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین