بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید بین ایران و عراق


بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید بین ایران و عراق

وزیر کشور در جریان دیدار با همتای عراقی خود به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و عراق اشاره کرد و گفت: مرز خسروی بر اساس این توافقنامه بازگشایی خواهد شد.

بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید بین ایران و عراق

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (شنبه ۲۶ آبان) با یاسین الیاسری وزیر کشور عراق دیدار کرد و دو طرف برای سهولت زائران اربعین تفاهم نامه‌ای را به امضا رساندند.

وزیر کشور در این دیدار با اشاره به این موضوع که مرز خسروی بر اساس این توافقنامه بازگشایی خواهد شد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه روادید لغو شد، همچنین سطح خدمات و تسهیلات در حوزه‌های دیگر را برای زائران اربعین افزایش خواهیم داد.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه امنیت مرز‌ها تقویت خواهد شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همکاری میان وزارت کشور ایران و عراق رو به افزایش و بهبود است و در این چند سال شاهد همکاری‌های مناسبی در حوزه‌های امنیت مرزها، تبادلات مرزی و در ایام اربعین بودیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از دولت عراق برای همکاری بیشتر، گفت: رئیس جمهور در سفری که به بغداد داشتند پیگیر مسائل بسیاری همچون موضوع اربعین بودند و ما امسال شاهد هستیم که با لطف الهی مرز خسروی بازگشایی می‌شود. همچنین روادید لغو و سطح خدمات و تسهیلات در حوزه‌های دیگر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز و بر اساس تفاهم نامه همه موارد همچون روابط دو جانبه، روابط امنیتی، مرزی و پلیس دو کشور به امضا رسید که این تفاهم نامه گام بلندی برای افزایش همکاری، تقویت روابط و بهبود شرایط در داخل ایران و عراق، استان‌های آن‌ها و ما در استان‌های مرزی است.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم امسال اربعین باشکوه‌تر و موثری داشته باشیم و مردم مسلمان ایران و عراق بتوانند در جهت اعتلای فرهنگ حسینی و اربعینی فعالیت بیشتری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022