برگزاری نمایشگاه‌های بومی سازی صنعت باعث رونق صنایع کوچک می شود


برگزاری نمایشگاه‌های بومی سازی صنعت باعث رونق صنایع کوچک می شود

اهواز-ایرنا- معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: برگزاری سالیانه نمایشگاه صنایع با هدف بومی سازی بر ایجاد ارتباط بیشتر بین صنایع بزرگ و کوچک و رونق واحدهای تولیدی استان بسیارتاثیر گذار است.

مهرام روانبخش شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در چند سال اخیر واحدهای تولیدی قطعه سازی صنایع در استان عملکرد رو به رشدی داشته‌اند و از تکنولوژی و علم به روز دنیا برای قطعه سازی استفاده می کنند که همین موضوع کیفیت کار آن‌ها را بالاتر برده است.

وی گفت: هر ساله در پاییز نمایشگاه نفت و حفاری دراستان برگزار می‌شود که بیشتر واحدهای تولیدی که در این نمایشگاه ها حضور می‌یابند از خارج از استان هستند، برای ایجاد ارتباط سازنده بین صنایع کوچک و بزرگ لازم است که بالغ بر ۸۰ درصد صنایعی که در این نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند بومی و درون استانی باشند.

روانبخش ادامه داد: باید موضوع مهم بومی سازی استفاده از قطعات و تجهیزات در صنایع بزرگ در استان فرهنگ‌سازی شود.

معاون طرح، برنامه و ‌سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه فولاد خوزستان با حضور صنایع قطعه ساز برای نخستین بار در استان بیان کرد: این نمایشگاه با هدف همکاری بیشتر شرکت فولاد استان با صنایع قطعه ساز در استان در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار شد که این کار می تواند سرآغاز همکاری‌های بیشتر صنایع بزرگ و کوچک شود و سایر صنایع را به برگزاری چنین نمایشگاه هایی ترغیب کند.

وی گفت: اگر این نمایشگاه در ایامی که تعطیلات کمتری بود برگزار می شد استقبال بیشتری از آن انجام می گرفت.

روانبخش با اشاره به اینکه متولی برگزاری این نمایشگاه شرکت فولاد خوزستان بود افزود: صنایع کوچک برای حضور در این نمایشگاه استقبال کردند اما حضور انجمن های صنعتی در این نمایشگاه پررنگ نبود و انتظار می رفت که انجمن ها نیز برای تقویت ارتباط صنایع کوچک و بزرگ در این نمایشگاه شرکت کنند.

بر اساس گزارش ایرنا ۴۰۰ واحد قطعه ساز در استان فعال هستند و درخوزستان صنایع بزرگی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد فعال هستند که می توانند برای تامین قطعات خود از تولیدات بومی استفاده کنند و باعث رونق بخشی به واحدهای تولیدی درون استان شوند.

نمایشگاه بومی سازی قطعات ،تجهیزات و مواد گروه فولاد خوزستان در ۶۵ غرفه در مساحت سه هزار مترمربع از ۲۳ تا ۲۵ مردادماه از ساعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان دایر بود.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟