سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اهواز می‌آید


سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به اهواز می‌آید

اهواز _ ایرنا _ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 31 مرداد تا چهارم شهریور سال جاری همزمان با سراسر کشور در اهواز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره در اهواز اظهار داشت: در این جشنواره ۱۰ فیلم کودک و نوجوان از سینمای ایران، فرانسه و مکزیک به نمایش در می‌آید و فیلم‌های خارجی به صورت دوبله فارسی اکران می‌شوند.

محمد جوروند با بیان این که در این جشنواره در ۲ نوبت ۱۹:۳۰و ۲۱:۳۰ در سینما هلال اهواز هر روز ۲ فیلم به نمایش در می‌آید توضیح داد: این فیلم ها به ترتیب زمان پخش عبارتند از "داستان‌های باغ جادویی آنتوان کرینگز به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه، پویانمایی "بنیامین"به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران، "جزیره گنج" به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران، "قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی "جوانمردان" به کارگردانی علی احمدی از ایران، "بیست و سه نفر" به کارگردانی مهدی جعفری از ایران، "اینجا خانه من است" به کارگردانی خیرالله تقیانی پور" از ایران، "منطقه پرواز ممنوع" به کارگردانی داساگر از ایران، "غر غرو وارد می شود" به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و "تورنادو" به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران.

وی افزود: در بخش جنبی این جشنواره کارگاه های آموزش فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان، کارگاه عروسک سازی، اجرای نمایش عروسکی، موسیقی کودک، غرفه های متنوع از قبیل غروش بازیهای فکری، نقاشی چهره کودکان، ایستگاه نقاشی، آموزش فیلم سازی، جلسات نقد و بررسی با حضور ۳۰داور کودک و نوجوان برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: در ۱۵ نقطه از مناطق سیل زده خوزستان و مناطق محروم نیز فیلم‌های خاطره انگیز سینمای کودکان و نوجوانان به صورت رایگان پخش می شوند.

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته که جشنواره های مختلفی در حوزه فیلم در سینماهای خوزستان برگزار شده‌اند به نوعی انس و الفت بیشتری میان مردم و سینما ایجاد شده است، همچنین جشنواره های موضوعی باعث شده ارتباطی میان مردم و حوزه سینما شکل بگیرد و تحول خوبی در حوزه سینماهای خوزستان ایجاد شود.

آغاز عملیات اجرایی پردیس سینمایی اندیمشک

جوروند گفت: عملیات اجرایی احداث پردیس سینمایی اندیمشک از سوی بخش خصوصی آغاز شده و از هفت میلیارد ریال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبار به آن تخصیص داده شده است، این پردیس شامل سه سالن سینما است تا کمبود سینما در این شهرستان برطرف شود.

وی اضافه کرد: سینما سیار و سینما دیجیتال نیز در مراکز مختلف استان خوزستان راه اندازی شده که موجب شده فضای استان از وضعیت سابق فاصله بگیرد.

جای خالی سینمای کودک در خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این که هیچ کدام از سینماهای خوزستان شاکله سینمای کودک را ندارند گفت: در خوزستان سینمایی نداریم که شاخصها یا استاندارد سینمای کودک را داشته باشد، سینمای کودک باید از نظر صندلی، پرده سینما و نوع خدمات‌دهی به کودکان متناسب با وضعیت آنها باشد در حال حاضر سینما کودک نداریم اما در خانه هنرمندان اهواز که دو سالن سینمایی خواهد داشت یک سالن سینمایی به سینمای کودک اختصاص داده می شود.

وی با بیان این که در طول سال فیلم‌های زیادی برای کودکان اکران می شود افزود: اگر بخش خصوصی در حوزه سینما کودک سرمایه گذاری کند درآمدزایی خوبی خواهد داشت برخی از سینماها نیز ظرفیت بالایی دارند که می‌شود بخشی از این سالن ها را به سالن کودک تبدیل کرد.

در پایان این آیین از پوستر جشنواره رونمایی شد.
۷۱۶۴/۶۰۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است