استاندار خراسان جنوبی از کشتارگاه صنعتی دام خوسف بازدید کرد


استاندار خراسان جنوبی از کشتارگاه صنعتی دام خوسف بازدید کرد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی در یازدهمین سفر شهرستانی خود از پروژه در حال احداث بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین شرق کشور در شهرستان خوسف بازدید کرد.

سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی خوسف روز شنبه در این بازدید گفت: این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۴۸ هزار مترمربع احداث خواهد شد که باید برای تصفیه خانه آن هفت هزار مترمربع تغییر کاربری انجام شود.

حسن خیاط افزود: برای احداث این کشتارگاه ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی درخواست شده که تاکنون سه میلیارد تومان آن آزاد و پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در صورت اختصاص مابقی تسهیلات به منظور کشتار دام سبک و سنگین، پیش بینی می‌شود تا پایان امسال فاز نخست این طرح به بهره‌برداری برسد.
سرمایه گذار بخش خصوصی عنوان کرد: برای تکمیل زنجیره و فرآوری محصولات به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: مجموع اشتغال پیش بینی شده برای این طرح ۳۰۰ نفر است که فاز نخست برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

خیاط یادآور شد: ظرفیت تولید این کشتارگاه در یک شیفت کاری شامل ۵۰۰ راس دام سبک، ۵۰ راس دام سنگین و ۵۰ راس شترمرغ است.

در این بازدید استاندار خراسان جنوبی برای تامین آب شرب، تسریع در برق‌رسانی، اصلاح سند ملکی و تغییر کاربری زمین این کشتارگاه قول مساعدت داد.

استاندار خراسان جنوبی از دی ماه سال گذشته تا امروز به ۱۱ شهرستان استان سفر کرده که این سفرها مصوباتی داشته و دبیرخانه پیگیری آنها در معاونت عمرانی استانداری مستقر است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی