کردستان دارنده رتبه اول فساد اداری در کشور نیست


کردستان دارنده رتبه اول فساد اداری در کشور نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با تکذیب این مطلب که کردستان در فساد اداری، استان اول کشور نیست گفت: کردستان یک وضعیت بسیار خوبی از نظر سلامت اداری دارد و هیچ پرونده متوسطی در مراجع قضایی و نظارتی ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین فیروزی امروز(26 مرداد) در جمع خبرنگاران با تکذیب آمار فساد در کردستان، اظهار کرد: طبق اطلاعات دقیق از دستگاه های نظارتی، موضوع فساد اداری، شاخص دارد؛ تعداد پرونده های در حال رسیدگی، مختومه شده و منجر به صدور حکم در دستگاه های نظارتی و قضایی را نمی‌توان فساد اداری در کردستان دانست.

وی ادامه داد: این موارد شاخص های کمی موضوع سلامت در فساد اداری هستند و نمی‌شود بگوییم که کردستان فساد اداری بالایی دارد و در واقع چنی ناطلاعات نادرستی ظلم به مردم کردستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، با اشاره به ذکر خبر فساد اداری در کردستان، بیان کرد: در تاریخ 21 خرداد ماه سال جاری به وسیله اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصناف، توسط 39 نفر فعال اقتصادی کردستانی به نام طرح پایش ملی فضای کسب و کار نظر سنجی شده است.

فیروزی با اعلام اینکه در این پایش دو دسته مولفه مورد بررسی قرار گرفته است، تشریح کرد: مولفه های آماری شامل 42 مولفه است که مجموعه ویژگی های یک استان را از جمله نرخ باسوادی، مشارکت، بیکاری، درآمد سرانه، تعداد مطبوعات و تعداد دانشجو مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی ذکر کرد: در این نظر سنجی این افراد معتقد بودند که در استان کردستان اول بی ثباتی قیمت ها، دوم بی ثباتی سیاست ها و سوم سوء استفاده از مقام و موقعیت دولتی بوده است که فقط نظر آنها بوده و قابل استناد نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، گفت: متاسفانه در این راستا رسانه‌های بی خبر از منافع مردم و ناآگاه از نسبت به منافع استان، خبر را با تیتر "کردستان بالاترین مقام فساد اداری در کشور را دارد" ذکر کردند که این خبر غیر واقعی و جفا به حق مردم و ظلم به اقتصاد کردستان است.

فیروزی در ادامه بیان کرد: این سیاه نمایی ها و این گونه تصویر سازی نامناسب از کردستان باعث فرار سرمایه های مادی و معنویی می‌شود، این اعمال خدمت به مردم و در راستای انقلاب گری نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، با اشاره به اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم که سلامت اداری کردستان از میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد، یادآور شد: مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی و اداری کردستان با این شانتاژها دلسرد نشوند و انگیزه خود را از دست ندهند.

فیروزی از همه دستگاه های نظارتی استان از جمله دستگاه قضایی، بازرسی، دیوان محاسبات و اداره کل اطلاعات درخواست کرد با هر پدیده فساد اداری به شدت برخورد داشته و هیچ اغماضی نکنند.

در پی سفر رییس قوه قضاییه به استان کردستان، جلسه شورای اداری این استان با حضور آیت الله رئیسی برگزار و برخی مطالب مبنی بر بالا بودن آمار فساد در برخی از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان کردستان با استناد به گزارش یکی از مراجع رسمی که اخیرا در این زمینه منتشر و در برخی از رسانه‌های کشور منعکس شده بود، مطرح شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌ الله رییسی پس از استماع اظهارات حاضرین در جلسه با تاکید بر اینکه این موضوع نیازمند بررسی جدی است، از استاندار خواست که این موضوع را بررسی و در صورت صحت موضوع برای برخورد و ریشه کنی فساد اداری تدبیر و اقدام جدی کند.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت عدم صحت ادعاهای مطروحه در آن گزارش، نسبت به این موضوع اطلاع رسانی شود.

بر اساس اطلاعات بدست آمده رئیس قوه قضاییه در راستای ارزیابی این گزارش و رسیدگی به موضوع، دستور تشکیل هیات ویژه‌ای از دستگاه‌های نظارتی استان با محوریت سازمان بازرسی و عضویت سازمان تعزیرات، دیوان محاسبات، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه و ناجا را صادر کرد.

بنابراین گزارش در ساعات پایانی حضور رییس قوه قضاییه در کردستان، اولین جلسه این هیات با حضور آیت الله رییسی و جمعی از مسئولان قضایی مرتبط در دادگستری سنندج تشکیل شد.

رییس قوه قضاییه در این جلسه دستور داده که هر سه ماه یک بار روند پیشرفت اقدامات به وی گزارش شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط