نبود حاشیه امن برای مفسدان اقتصادی و توجه به تولید اولویت نخست بانک‌ها


نبود حاشیه امن برای مفسدان اقتصادی و توجه به تولید اولویت نخست بانک‌ها

استان‌ها - ایرنا - توجه به تولید اولویت نخست بانک‌ها، نبود حاشیه امن برای مفسدان اقتصادی، حمایت ویژه دولت از طرح‌های اشتغالزای زنان روستایی، هدف‌گذاری برای افزایش سهم سبد واردات شرکای تجاری کشور، نبود مانع برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، نابودی پنج درصد تولید ناخالص ملی در حوادث جاده‌ای، طرح تعالی جمعیت به مجلس می‌رود و پرداخت 600 میلیارد تومان وام...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۲۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین آنها منتشر می‌شود:

سهم ایران در سبد واردات شرکای تجاری افزایش می‌یابد
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین روز سفر خود به همدان گفت: سهم واردات ۱۵ کشور شریک تجاری ایران از کشورمان در حال حاضر ۲ درصد است که باید این رقم در سبد واردات آنها به چهار درصد افزایش یابد.
وی افزود: امسال هفت محور در وزارتخانه با هدف رونق، تعمیق و توسعه تولید دنبال می شود که ۱۰ برنامه زیر مجموعه آن پیش بینی شده است و هر کالایی در داخل امکان تولید دارد باید در بخش خصوصی یا دولتی تولید شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از شهرک بنکداری همدان دیدن کرد و با تاکید بر حمایت از صنایع مبتنی بر ظرفیت‌های هر منطقه، گفت: احداث صنایع چوب از نیازهای همدان است که با تخفیف و حمایت ویژه راه‌اندازی می‌شوند.

حمایت ویژه دولت از طرح‌های اشتغالزای زنان روستایی

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به منظور افزایش سطح درآمد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار، از همه طرح‌های اشتغال زنان روستایی به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.
وی که به اردبیل سفر کرده است، در بازدید از یک کارگاه فرشبافی با ۱۶ نفر اشتغال در روستای حمل‌آباد اردبیل افزود: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از صندوق‌های اعتباری ایجاد مشاغل روستایی به طور خاص حمایت می‌کند.
او اظهار کرد: خوشبختانه دولت تسهیلات خوبی برای زنان روستایی فراهم کرده و همچنین حمایت‌های لازم برای آموزش و مهارت آموزی در سطح روستاها صورت می‌گیرد؛ طرح‌های حمایتی دولت موجب شده که مشاغل پایدار و موفق در سطح روستاها ایجاد شود و این امر بسیار امیدآفرین است.

مانعی برای حضور زنان در ورزشگاه ها وجود ندارد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین گفت: مانعی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای حضوری مسابقات وجود ندارد.

او افزود: مانعی نداریم که بانوان در فضاهای مجزا، ورودی مجزا و امکانات مجزا بتوانند در فضای خوب و سالم ورزشگاه ها حاضر شوند.

توجه به تولید، اولویت نخست بانک‌ها

رییس کل بانک مرکزی در کرمانشاه گفت: رویکرد اصلی سیستم بانکی توجه به واحدهای مولد و تولید کننده کشور است و بر بانک‌ها نظارت دقیق و جدی می‌شود که منابع آنها در راستای تولید هزینه شود.

عبدالناصر همتی در حاشیه بازدید از سه کارخانه در حال ساخت افزود: در بازدید از برخی واحدهای تولیدی مانند شرکت مارپیچ باختر با تولید انواع قطعات خودرو به این نتیجه می‌رسیم گاهی برخی از تحریم‌ها به نفع تولید داخلی است و باید درس بگیریم که ضرورت ندارد کالاهایی که در داخل می توانیم تولید کنیم وارد کشور شوند.

مفسدان حاشیه امن ندارند

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: دستگاه قضایی برای مبارزه با مفسدان در حوزه‌های مختلف مصمم است و حاشیه امن برای آنان وجود ندارد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز شنبه در آیین معرفی رئیس کل جدید دادگستری گیلان در رشت با بیان این مطلب افزود: با کسانی که امنیت و آرامش مردم را به هر عنوانی بر هم بزنند، برخورد قاطع می‌شود.

پنج درصد تولید ناخالص ملی در حوادث جاده ای از بین می‌رود
سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور با اشاره به خسارت قابل توجه مادی و معنوی سوانح جاده ای،گفت: معادل پنج درصد از تولید ناخالص ملی سالانه در تصادف‌ها از بین می رود.
وی در سومین نشست کمیسیون ایمنی راه های استان قزوین با تاکید بر برنامه ریزی برای کاهش سوانح رانندگی، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از علت وقوع تصادفات به عامل انسانی نسبت داده می شود سئوال این است که آیا تاوان اشتباه یک راننده مثل خستگی و خواب آلودگی را باید سرنشینان و یا خودروهای دیگر باید بپردازند؟
وی همچنین به خبرنگاران گفت: پلیس با انجام طرح های پیشگیرانه، برای کاهش ۱۲ درصدی سوانح جاده ای کشور در سال جاری هدف گذاری کرده است.

رونق تولید و اقتصاد مقاومتی؛ رویکرد جشنواره‌های آموزش و پرورش
سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش که برای حضور در هشتمین دوره کشوری جشنواره جابربن حیان به منطقه آزاد انزلی سفر کرده است، گفت: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ دانش آموز در پایه های ابتدایی چهارم ، پنجم و ششم در این جشنواره شرکت کرده اند و حدود ۳۰۰ اثر به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ، تجلیل می شوند.
به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش؛ علاوه بر جشنواره جابر بن حیان ، برگزاری جشنواره خوارزمی را برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی را برای دوره متوسطه دوم در نظر داریم و این جشنواره‌ها زمینه ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی هستند.
در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه آزاد انزلی ۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۱۹۹ اثر در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.

طرح تعالی جمعیت به صحن مجلس می‌رود
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعالی جمعیت به زودی و ظرف دو هفته آینده وارد صحن علنی مجلس می‌شود.
وی افزود: در این طرح به رکن خانواده که از ارکان مهم جامعه است در ابعاد مختلف توجه ویژه ای شده است و برای تقویت پایه‌های آن در حوزه های مسکن، حمایت های مالی، درمان و فرزندآوری زوج های جوان برنامه های بسیار خوبی پیش بینی شده است.
رشد ۷۶ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان
نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از این استان در چهار ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۳۳۷ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از نظر ارزش، رشد ۷۶ درصدی داشته است.
مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در چهار ماهه امسال به وزن ۵۰۳ هزار و ۵۹۰ تن و ارزش ۳۳۷ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۹۹۲ دلار بوده است.
مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، هندوانه، صیفی جات، آب معدنی، گوجه فرنگی و گاز از مهمترین اقلام صادراتی از این استان‌ بوده است.
پرداخت ۶۰۰ میلیاردتومان وام بازسازی در مناطق سیلزده لرستان
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‎زده لرستان گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات با ۳۰ هزار واحد سیلزده استان منعقد و تاکنون ۶۰۰ میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است.
رضا خواجه ای افزود: ۱۹ هزار تن سیمان رایگان برای عملیات بازسازی مناطق سیلزده لرستان توزیع شده و خانوارهای حادثه دیده ۹۲ میلیارد تومان وام بلاعوض دریافت کرده اند.
به گفته وی، کار تعمیر ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد سیل زده نیز آغاز و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد به طور کامل بهسازی شده اند.
مراجع تقلید با تولیت آستان قدس رضوی در مشهد دیدار کردند
حضرات آیات عظام عبدالله جوادی آملی، ناصر مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و سید موسی شبیری زنجانی امروز در حرم مطهر رضوی حضور یافتند و در این چارچوب با حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی دیدار و گفت و گو داشتند.
مراجع تقلید و علمای برجسته بطور معمول طی ماههای ذی القعده و ذی الحجه ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) گاهی امامت نماز جماعت در حرم مطهر و همچنین برگزاری جلسات دروس حوزوی را در مشهد بر عهده می گیرند.
تورم فصلی بخش مسکن تهران ۳.۱ درصد رشد داشت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در فصل بهار ۱۳۹۸، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری این استان به عدد ۱۵۸.۱ درصد رسید که نسبت به فصل زمستان سال قبل، ۳.۱ درصد افزایش داشته است.
به گفته نعمت الله ترکی میزان تورم فصلی بخش مسکن در مدت یاد شده برای کل کشور ۱۴۲ درصد بود.
۱۲ هزار گروه جهادی به محرومیت زدایی کمک می‌کنند
سرهنگ محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی در کرمانشاه گفت: ۱۲ هزار گروه جهادی با جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفر به محرومیت زدایی در کشور کمک می کنند که از این تعداد ۷۴۰ گروه جهادی ویژه متخصص در فعالیت های مختلف حضور دارند.
وی با اشاره به کمک های مردمی در زلزله کرمانشاه و سیل ابتدای سال جاری اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب گروه های جهادی و بسیج در این بحران ها به کمک مردم گرفتار در سیل و زلزله بدون هیچ گونه امکاناتی شتافتند و این یعنی بسیج یک نهاد کاملا مردمی است نه حکومتی و نه اداری.

گزارش های مهم استان‌ها
در سی امین سالگرد ورود آزادگان به مام میهن مرکز بندرعباس در گزارشی با عنوان «۲۶ مرداد؛ پایان انتظار یعقوب‌ها برای وصال یوسف‌ها» به گفت و گو با آزادگان نشسته است؛ مرکز کرمانشاه نیز در گزارش «مرز خسروی قدمگاه ورود نخستین گروه آزادگان سرافراز به آغوش وطن» خاطرات آن روزگار را زنده و تداعی کرده است.
«امید به احیای جنگل‌های زاگرس» عنوان گزارشی از مرکز یاسوج است که به بررسی طرح «بوم سازگان زاگرس» پرداخته است؛ این طرح با هدف مقابله با خشکسالی‌ها،آفات و بیماری‌های رویشگاه زاگرس و با مشارکت ۱۱ استان زاگرس‌نشین اجرا می‌شود.
«برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی عامل فرونشست دشت کاشان» عنوان گزارشی از دفتر کاشان است که معضل فرونشست زمین در این دیار را مورد کنکاش و بررسی قرار داده است.
مرکز تهران نیز به بهانه برگزاری جشنواره عشایر در گزارشی با عنوان «فرصت آشنایی بیشتر پایتخت‌نشینان با عشایر» به بررسی جنبه‌های گوناگون زندگی این گروه مولد و پویا پرداخته و در این مورد با شرکت کنندگان در این رویداد گفت و گو کرده است.
«مسیر پرسنگلاخ توسعه معدن مس سونگون» عنوان گزارشی از مرکز تبریز است که به بررسی آخرین وضعیت معدن مس سرنگون استان‌ آذربایجان شرقی و توسعه این معدن می‌پردازد.
برداشت بی‌رویه از ذخایر آب زیرزمینی و نبود مدیریت آب وضعیت را در فارس بحرانی کرده و از این رو مرکز شیراز در گزارش «تن تشنه زمین فرو ریخت» به بررسی ابعاد این مشکل و تبعات ناشی از آن پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس