به صفر رساندن تلفات جاده ای با سامانه های حمل و نقل هوشمند


به صفر رساندن تلفات جاده ای با سامانه های حمل و نقل هوشمند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: سیستم هوشمند تا 10 سال آینده سرنوشت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد تا جایی‌که با کنترل مسیریابی و افزایش ایمنی، میزان کشته‌های تصادفات جاده‌ای به صفر برسد.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشورگفت: استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سیستمهای حمل و نقل برای کمک به کاهش ازدحام و حفظ منافع زیست محیطی و ایمنی و توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه کاری ما قرار گرفته است.
مهندس باقری؛ در مورد «حمل و نقل هوشمند»، با برنامه علمی روزنه در رادیو گفتگو سخن گفت. وی با اشاره به تازگی این موضوع در جهان، اهمیت شرایط اقتصادی و فرهنگ سازی برای قابلیت پذیرش و اجرای تکنولوژی های مرتبط با آن را تشریح کرد.
به گفته باقری، سیستم هوشمند تا 10 سال آینده سرنوشت حمل و نقل را دگرگون خواهد کرد تا جاییکه با کنترل مسیریابی و افزایش ایمنی، میزان کشته های تصادفات جاده ای به صفر برسد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: از سه سال گذشته مرکز مدیریت راههای کشور، استفاده از سیستمهای هوشمند را برای کنترل حمل و نقل کالا، حمل و نقل مسافر، هدایت ناوگان عمومی مسافر و البته مدیریت سفر به کار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟