مرز خسروی بازگشایی خواهد شد


مرز خسروی بازگشایی خواهد شد

وزیر کشور: با هماهنگی و همکاری دولت عراق، مرز خسروی بازگشایی خواهد شد.

مرز خسروی بازگشایی خواهد شدبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار یاسین الیاسری وزیر کشور عراق افزود: همکاری ایران و عراق رو به افزایش است و پیگیر چند مسئله از جمله مباحث مربوط به مرز، امنیت و موضوع تردد زائران اربعین حسینی هستیم.
وی گفت: در سفری که رئیس جمهور کشورمان به بغداد داشت، گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مرزها، امنیت و اربعین به صورت جدی پیگیری شد و امسال شاهد هستیم که با همکاری دولت عراق هم مرز خسروی بازگشایی شد، روادید را لغو کردیم و هم سطح خدمات را در حوزه‌های مختلف توانستیم افزایش بدهیم.
رحمانی فضلی افزود: همچنین در جلسه امروز تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که در آن به تمام مسایل دو جانبه مرزی و اربعین و امنیت و همکاری گردشگری اشاره شده است.
وی ادامه داد: با این تفاهم نامه گام بلندی در گسترش روابط و بهبود همکاری دو کشور و استان‌های مرزی­ و مناطق مرزی دو کشور برداشته شده است.
وزیر کشور گفت: امیدواریم امسال مراسم اربعین باشکوه تر، عظیم‌تر و موثرتری داشته باشیم و همه ما کمک کنیم مردم خوب و مسلمان ایران و عراق بتوانند در جهت اعتلای فرهنگ حسینی فعالیت بیشتری کنند.
رحمانی فضلی از دولت عراق و شخص وزیر کشور عراق به خاطر این همکاری‌ها تشکر کرد.
امنیت زائران از لحظه ورود تا خروج تأمین می‌شود
وزیر کشور عراق گفت: امنیت زائران از لحظه ورود تا خروج در عالی‌ترین سطح تأمین خواهد شد.
آقای یاسین الیاسری در دیدار با وزیر کشور ایران افزود: هدف از این سفر بررسی ابعاد همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف مرزی و امنیتی از جمله در امور زائران اربعین حسینی است.
وی گفت: امروز یک یادداشت تفاهم بین وزارت کشور ایران و عراق امضا شد که باعث می‌شود، ورود و خروج زائران به سهولت انجام شود.
آقای یاسین الیاسری گفت: در حوزه مرزی نیز قرار شد مرز خسروی باز شود و این مسیر نیز به دیگر مسیر‌های تردد زائران اضافه می‌شود تا بار سنگین تردد در مرز‌های دیگر کاهش پیدا کند.
وی افزود: وزارت کشور عراق تمام اقدامات لازم را برای تأمین امنیت زائران از لحظه ورود تا خروج انجام خواهد داد به ویژه اینکه رئیس جمهور کشور عراق تاکید دارد امکانات لازم را برای تردد زوار اربعین فراهم کنیم و از همه توانمندی‌های دولت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم استفاده شود.
همچنین سفیر عراق در تهران نیز به فعالیت‌های سفارت عراق در ایران اشاره کرد و گفت:​ این که ویزا برداشته شد باری از روی دوش ما برداشته شده است و بهتر می‌توانیم به زوار خدمت کنیم تا تردد آن‌ها به سهولت انجام شود.
وزیر کشور عراق وارد ایران شد
وزیر کشور عراق ظهر امروز وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد.
قرار است وزیر کشور عراق عصر امروز با رحمانی فضلی وزیر کشور درباره راه‌های توسعه مناسبات دو کشور گفتگو کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»