دفتر رییس جمهوری آلمان انتقاد روزنامه بیلد را رد کرد


دفتر رییس جمهوری آلمان انتقاد روزنامه بیلد را رد کرد

تهران - ایرنا - دفتر ریاست جمهوری آلمان در پاسخ به انتقاد روزنامه «بیلد» از مراسم تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران در برلین اعلام کرد، این برنامه در چارچوب قانون اساسی و امری معمول بوده است.

در پی انتقاد نشریه تندرو و نزدیک به رژیم صهیونیستی«بیلد» به مراسم تقدیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس جمهوری این کشور، دفتر «فرانک والتر اشتاین مایر» واکنش نشان داد.
یک سخنگوی دفتر ریاست جمهوری آلمان با دفاع از برنامه های دیپلماتیک این دفتر، برنامه روز گذشته (جمعه) را بر اساس قانون اساسی و در چارچوب تشریفات مرسوم ارزیابی کرد.
بر این اساس رئیس جمهوری طبق قانون، مسئول پذیرش استوارنامه سفیران خارجی جدید با انجام تشریفاتی مرسوم است.
با این حال گویا این برنامه مرسوم، به مذاق رسانه هایی مانند بیلد که با حمایت های رژیم صهیونیستی به انتشار اخبار دروغین و ایران هراسانه در آلمان مبادرت می کنند، خوش نیامده است.

این روزنامه آلمانی که همسو با رژیم صهیونیستی، سیاست های ضد ایرانی را پیگیری می کند، در گزارشی مدعی نقض حقوق بشر از سوی ایران شده و برخلاف اصول دیپلماتیک نوشته بود،نباید پرچم ایران در کنار پرچم آلمان قرار گیرد.
«محمود فرازنده» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برلین روز گذشته استوارنامه خود را به فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهوری آلمان تقدیم کرد.

در این مراسم، پرچم جمهوری اسلامی ایران در کاخ ریاست جمهوری آلمان به اهتزاز در آمد.
سفیر جدید ایران در آلمان گفت: بدنبال فعال شدن آلمان در اجرای تعهداتش در ساز و کار مالی (اینستکس) هستیم.
وی در گفت وگویی افزود: پیشتر قراردادهای تجاری میان دو کشور ایران و آلمان منعقد شده که نیازمند اراده سیاسی و فعالیت هر چه بیشتر دولت آلمان برای اجرای فرایند اینستکس خواهد بود.
محمود فرازنده ۵۹ ساله، پیش از این، تصدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اوگاندا و اندونزی را برعهده داشته است.

وی که به عنوان جانشین علی ماجدی در سفارت ایران در آلمان منصوب شده، در آخرین مسئولیت خود دستیار وزیر و مدیر کل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام