آمار دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار در سمنان بالاتر از متوسط کشوری است


آمار دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار در سمنان بالاتر از متوسط کشوری است

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: آمار دانش‌آموختگان دانشگاهی بیکار در استان، براساس تحقیق و ارزیابی‌ها، بالاتر از متوسط کشوری است.

فاطمه منصوری روز شنبه در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: رفع چالش بیکاری در سمنان نیازمند اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی است و با این راهبرد می توان برای رونق کسب و کار در استان اقدام کرد.
وی خاطر نشان کرد: سمنان با نرخ بیکاری ۷.۲ درصد در جایگاه دوم کشور در داشتن کمترین آمار بیکاری قرار دارد، نباید به این آمار دلخوش بود و براساس برنامه‌ریزی باید نرخ بیکاری در استان را به کمترین حد ممکن رساند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: تدوین سند مهارت‌آموزی از راهکارهای موثر برای توسعه کسب و کار در استان است که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی این مهم در سمنان محقق شده است.
منصوری تصریح کرد: اجرای طرح «هر جوان یک مهارت» و نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان از رویکردهای موثر برای ترویج فرهنگ کار و مهارت‌ در استان است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۸ درصد از مهارت‌آموزان استان سمنان جدب بازار کار شدند در حالی که این آمار در متوسط کشوری ۱۶.۳ درصد است.
منصوری اضافه کرد: شناسایی نیروهای آموزش‌دیده در شهرستان‌های استان و توجه به شاخص‌های مهارتی باید برای کاهش بیکاری در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: نیاز بازار کار در استان به تناسب کشور تغییر کرده است و باید با بررسی ظرفیت‌ها برای آموزش های روز تلاش کرد.
دراین نشست با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در ارتباط با تدوین و اجرای سند جامع آموزش مهارت‌آموزی استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403