مدیرکل راه و شهرسازی گیلان: 340 کیلومتر راه روستایی ظرف یکسال آسفالت شد


مدیرکل راه و شهرسازی گیلان: 340 کیلومتر راه روستایی ظرف یکسال آسفالت شد

آستارا - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ظرف یکسال گذشته 340 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است و عملیات آسفالت راه روستاها با جدیت و تامین قیر ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماکان پدرام روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت راه ها در فرمانداری آستارا اظهار کرد: ظرف یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن قیر برای آسفالت راه های روستایی گیلان اختصاص یافته و دو و نیم کیلومتر از راه های روستایی آستارا نیز آسفالت شده است.

وی بیان کرد: مطابق بررسی‌های انجام شده، برای تکمیل طرح راه آهن آستارا-رشت به ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید با توجه ویژه دولت تامین شود.

پدرام گفت: به زودی خلع ید اراضی برای ریل گذاری راه آهن در برخی نقاط آستارا آغاز خواهد شد و در این راستا همکاری دستگاه های اجرایی ضروری است.

فرماندار آستارا نیز در این جلسه گفت: تا پایان فصل تابستان راه پنج روستای آق مسجد، شونده کش، گیلده، خان حیاطی و کشفی با همکاری اداره راه و شهرسازی آسفالت می شود.

حسن رستم زاد افزود: اعتبارات آستارا محدود است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختصاص اعتبار، شاخص جمعیت شناور این شهرستان را نیز در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: ۱۸ واحد سوئیت گردشگری در جنب باغ پرندگان آستارا نیمه تمام رها شده و مشارکت اداره کل راه و شهرسازی گیلان برای تکمیل آنها ضروری است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۲۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و ۱۵ کیلومتر بزرگراه برخوردار است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403