فالوده شیرازی موضوع رویداد استارتاپ شد


فالوده شیرازی موضوع رویداد استارتاپ شد

شیراز-ایرنا- نوید برپایی 10 رویداد استارتاپی و کسب و کار نوپا تا پایان امسال در نشست خبری رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فارس مطرح شد که در میان آنها استارتاپ ویکند فالوده شیرازی و دسرهای سنتی استان فارس جلب توجه می‌کرد.

حبیب دانش‌منش شنبه در نشستی خبری با تشریح اقدامات دانشگاه علمی کاربردی استان فارس پرداخت و اظهار داشت: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌محوری و کارآفرینی است و در حال حاضر ۱۰ مرکز نوآوری این دانشگاه در مجاورت مراکز آموزشی تأسیس شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی دانشگاه در قالب چهار گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دانشجویان ارائه می‌شود؛ همچنین آموزش‌های پودمانی یا تک‌درس نیز به‌عنوان منعطف‌ترین و عملی‌ترین راه‌های آموزش و تربیت نیروی انسانی کارآمد و ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف، توسط دانشگاه براساس نیاز سازمان‌ها و صنایع برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فارس اظهار داشت: برای چندین مرکز وابسته به دولت که شهریور ماه امسال پایان فعالیت آن‌هاست، مراکز معین تعیین شده که دانشجوها و اسناد و مدارک آنها منتقل می‌شود.

وی در همین زمینه عنوان کرد: فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی محدود نشده و ما به دنبال گسترش مراکز دانشگاه هستیم و در همین راستا در آینده نزدیک هشت مرکز جدید در سطح استان دایر خواهد شد.

دانش‌منش درباره پذیرش دانشجو در مراکز بین‌الملل نیز بیان داشت: پیگیر راه‌اندازی یک مرکز آموزشی بین‌المللی با سرمایه‌گذاری خارجی هستیم؛ هم‌اکنون نیز برای مرکز آموزشی لاستیک دنا مجوزهای اولیه کسب شده و در تلاش هستیم در گام اول دانشجوی خارجی آزاد و در گام دوم به صورت بورسیه پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به ارتقای سطح مراکز علمی و کاربردی استان در دومین سال رتبه‌بندی گفت: طرح سطح بندی مراکز از سال گذشته برای نخستین بار آغاز شد که هیچ یک از مراکز فارس حائز رتبه برتر نشد.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری از ۲۲ مرکز فارس، هشت مرکز حائز رتبه سطح دو، ۱۳ مرکز نیز سطح سه و یک مرکز نیز در سطح چهار قرار گرفت.

وی افزود: استان فارس در بین دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور به لحاظ تعداد مراکز نوآوری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...