مکان شایسته‌ای برای اجرای برنامه‌های هنری در قزوین وجود ندارد


مکان شایسته‌ای برای اجرای برنامه‌های هنری در قزوین وجود ندارد

قزوین - ایرنا - یک مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: با وجود پیشینه غنی فرهنگی قزوین، یک فضای مناسب و در شان برای اجرای برنامه‌های هنری در مرکز استان وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین روز شنبه در جریان بازدید مهندسین ناظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استانداری قزوین با بیان این مطلب و اینکه باید در ساخت تالار هنری شهر قزوین تسریع بخشید، از این پروژه و پیگیری جذب اعتبارات تالار شهر بر لزوم مقاومت بنا و کیفیت سازه و به روز رسانی نقشه ها تاکید کرد.
سیده معصومه حسینی روز شنبه با اشاره به ضرورت تکمیل مجموعه تالار شهر قزوین، اظهار کرد: کلنگ این پروژه از سال ۸۶ زده شده است اما سالهاست که این پروژه قفل و متوقف شده بود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری جلسات متعددی در وزارتخانه توانست این پروژه استانی را به پروژه ملی تبدیل کند.
وی افزود: در گذشته در شرایطی که هیچ مجوزی برای ساخت این پروژه دریافت نشده بود، توانستیم با پیگیری های لازم سرانجام مجوز ساخت را بگیریم و اجرای این پروژه را آغاز کنیم؛ در واقع با تعیین مشاور و پیمانکار فعالیت ساخت این پروژه بعد از ۱۲ سال آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم یک سالن آبرومند برای اجرای برنامه های هنری در قزوین داشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین تاکید کرد: در حال حاضر استان قزوین از داشتن سالن تخصصی فرهنگ و هنر بی بهره است که این موضوع همواره مورد شکایت اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: استان قزوین در رشته های مختلف هنری استعدادهای خوبی دارد اما سالن مناسبی برای نمود این هنرمندان وجود ندارد، با وجود پیشینیه فرهگی قزوین هنوز یک سالن مناسب و شایسته هنرمندان در شهر نداریم.
حسینی بیان کرد: سالن علامه که در حال حاضر تنها سالن هنری شهر است، سالنی کوچک و بدون پارکینگ و در انتهای یک کوچه بن بست است که پتانسیل جذب مخاطب ندارد همچنین این سالن تجهیزات مناسب و در خور یک سالن هنر را ندارد.
وی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که باید سالنی با امکانات، تجهیزات، فضا و استانداردهای لازم را برای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان ایجاد شود تا بتواند پاسخگوی بخشی از نیاز فرهنگ دوستان باشد، در همین راستا راه اندازی تالار شهر به طور قطع فرصتی برای حل مشکلات هنرمندان خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: متاسفانه در اجرای این طرح در گذشته کم کاری شد و مجموعه ای که قرار بود با ۳۵ میلیارد تومان ساخته شود امروز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین آن بسیار سخت و پیچیده شده ولی تلاش می کنیم آن را در چند مرحله احداث کنیم تا روند کار دچار وقفه نشود.
وی تاکید کرد: ساخت سالن سینما و سالن موسیقی در اولویت قرار دارد و امیدواریم با کمک استاندار و نمایندگان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم این طرح را با سرعت مناسب جلو ببریم،
۷۳۸۹*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام