پایش مستمر کف عرضه محصولات پتروشیمی


مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت: پایش مستمر کف عرضه موادپتروشیمی و مدیریت بخش تقاضا با جدیت در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ آقای مهدی صادقی نیارکی در گردهمایی معاونان صنایع با اعلام این خبر افزود: پایش مستمرکف عرضه مواد پتروشیمی در بورس کالا و پیاده سازی آزمایشی طرح افق (استاندارد سازی فاکتور و قیمت) به استناد مصوبه کارگروه تنطیم بازار از جمله اقداماتی است که در راستای مدیریت عرضه و تقاضا در این بخش صورت گرفته و نتایج خوبی هم همراه داشته است.
وی تشکیل جلسات هفتگی کمیته راهبری مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی در ستاد وزارتخانه، تشکیل کارگروه استانی مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی، بروزرسانی و اصلاح سهمیه مواد پتروشیمی در سامانه هماهنگ تا زمان اجرای کامل طرح افق در همین راستا عنوان کرد.
آقای صادقی نیارکی همچنین از اصلاح سهمیه‌ها بر اساس اطلاعات متوسط خرید مواد پتروشیمی از بورس کالا طی سال‌های گذشته و متوسط آمار تولید ۲۴ ماهه برپایه مستندات مربوطه خبر داد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به پایش عرضه و تقاضای مواد پتروشیمی گفت: مواداولیه به اندازه کافی در کشور وجود دارد و ما از استان‌ها می‌خواهیم همه موارد خواسته شده براساس دستورالعمل ارسال شده را با دقت پیاده سازی و اجرا کنند.
مدیرکل صنایع غیر فلزی موضع اصلی وزارت صمت در پایان با تاکید بر همراهی استان‌ها در بهبود مستمر وضعیت موجود افزود: موضع ما رسیدن مواد اولیه به تولید کنندگان واقعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند