اعلام آمادگی «ریازان» برای شراکت تجاری با ایران/تشکیل کارگروه اصفهان و سن پترزبورگ


اعلام آمادگی «ریازان» برای شراکت تجاری با ایران/تشکیل کارگروه اصفهان و سن پترزبورگ

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان از اعلام آمادگی «ریازان» روسیه برای شراکت تجاری با مراکز فرهنگی، اقتصادی و گردشگری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، کوروش محمدی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته در سن پترزبورگ روسیه و همچنین بر اساس پیشنهادی که از سوی رییس کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر مطرح شد، قرار است گروه کارشناسی متشکل از کارشناسان هر دو شهر تشکیل شود، اظهار داشت: قرار است در این گروه کارشناسی، در ارتباط با ساز و کارهای برقراری ارتباط و تعامل همه جانبه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و محیط زیست توافق شود تا طی یک ماه آینده پیش نویسی بین دو شهر رد و بدل شود.

وی افزود: همچنین با توجه به مذاکرات انجام شده با طرف سن پترزبورگی در حوزه مباحث محیط زیستی، قرار است بر اساس پیمان همکاری که بین دو شهر منعقد خواهد شد، در زمینه تبادل دانش طرفین در خصوص محیط زیست شهری همکاری هایی شکل گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر تصریح کرد: موضوعات گردشگری و اقتصادی، تبادل اطلاعات مربوط به کنترل آسیب های اجتماعی نیز از سوی دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و در کنار این اقدامات، نمایندگان اتاق بازرگانی هم مباحث اقتصادی مانند برقراری خط هوایی بین اصفهان – سن پترزبورگ را پیگیری می کنند.

وی افزود: در این سفر بازدید و گفت و گویی هم با چشم پزشکان روسی انجام شد و مذاکراتی نیز در خصوص راه اندازی مرکز فرهنگی دانشجویان در روسیه انجام شد که شهردار اصفهان پس از این سفر در چارچوب همین تعاملات با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مراکز دانشگاهی مربوطه، گفتگو خواهد کرد.

اعلام آمادگی ریازان برای شراکت تجاری با مراکز فرهنگی، اقتصادی و گردشگری اصفهان

محمدی گفت: یک سخنرانی هم بنده به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر داشتم و تاکید ویژه ما در این سخنرانی بر تبادل دانش محیط زیستی و جاری شدن زبان و ادبیات محیط زیستی بین شهرهای تاریخی به عنوان میراث ارزشمند گذشته و ایفای نقش مردمان جهان به عنوان میراث داران این شهرهای تاریخی بود، در این سخنرانی تاکید داشتیم که رفتارهای صلح آمیز، توجه و احترام به طبیعت در دستورکار شهرهای تاریخی قرار گیرد.

محمدی تصریح کرد: همچنین در ادامه سفر به ریازان، شهردار اصفهان با معاون استاندار ریازان دیدار داشت و ارتباط خوبی شکل گرفت. در کنار آن یک دیدار هم با شهردار ریازان انجام شد که پیرامون سه محور خواهرخواندگی اصفهان و ریازان، اعلام آمادگی شهر ریازان به عنوان شریک تجاری با مراکز فرهنگی، اقتصادی و گردشگری اصفهان و برگزاری هفته های فرهنگی دو شهر (ریازان و اصفهان) تبادل نظر صورت گرفت.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه برای سال ۲۰۲۰ «طرح اصفهان ۲۰۲۰» برنامه ریزی شده و شهر ریازان هم همزمان به عنوان «پایتخت نمونه فرهنگی و تاریخی سال ۲۰۲۰ روسیه» انتخاب شده است، قرار شد پیرامون مطرح شدن این دو طرح، تعامل فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و محیط زیستی بین دو شهردار و کمیسیون های مرتبط دولت_شهر ریازان برقرار شود.

46

کد خبر 1290527

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل