امام جمعه تبریز: تبیین صحیح واقعه غدیر موجب اتحاد مسلمانان می‌شود


امام جمعه تبریز: تبیین صحیح واقعه غدیر موجب اتحاد مسلمانان می‌شود

تبریز - ایرنا - امام جمعه تبریز گفت: اگر موضوع غدیر به صورت صحیح تبیین شود به عاملی برای اتحاد و همدلی مسلمانان جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در همایش تخصصی یاوران غدیر در سپاه عاشورا افزود: غدیر تنها مربوط به مساله جانشینی حضرت علی(ع) نیست، بلکه در این واقعه موضوع امامت مطرح بوده و باید این موضوع به مردم روشنگری و تبیین شود.

وی با بیان اینکه این عید بزرگ باید روز وحدت مسلمانان باشد، اظهار داشت: تحکیم بیعت با ولایت، بزرگ‌ترین آموزه واقعه تاریخی غدیر بوده و در این ایام مردم باید با برگزاری جشن‌های باشکوه ولایت‌مداری خود را نشان دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به صدور رای آزادی نفتکش ایرانی از سوی دادگاه عالی منطقه جبل الطارق، اظهار داشت: این موضوع نشانگر افول سلطه آمریکاست، زیرا ساعاتی پیش از صدور این حکم، وزارت دادگستری آمریکا نامه ای به مقام های قضایی جبل الطارق ارسال کرده و خواسته بود تا توقیف نفتکش ایرانی را تمدید کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه به این درخواست آمریکا توجهی نشد، ادامه داد: این اتفاق حاکی از تدبیر و آینده نگری رهبر معظم انقلاب مبنی بر افول و زوال قدرت آمریکا در منطقه است.
وی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان بهترین دقایق عمر خود را در اسارت سپری کرده و سختی های زیادی کشیدند و صبر و استقامت آنان مایه سربلندی ایران اسلامی است.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان این که آزادگان، جانبازان و ایثارگران گنجینه های دفاع مقدس هستند، افزود: تمام دستگاه های مسئول باید با عشق در خدمت این گنجینه های ارزشمند ۸ سال دفاع مقدس باشند، زیرا آنها در راه پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایثار و فداکاری کردند.
فرمانده سپاه عاشورا نیز در این همایش، آزادگان را الگوی مقاومت و ایستادگی در جامعه اعلام کرد و گفت: در زمان کنونی آزادگاه سرافراز بهترین الگوی مقاومت و ایستادگی در مقابله با تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی استکبار جهانی آزادگان سرافراز هستند.

سردار عابدین خرم، افزود: آزادگان در دوران اسارت زیربار ذلت و خواری نرفته و زینب وار طعم تلخ اسارت را در اردوگاه های یزیدیان چشیدند تا بزرگترین پیام این دوران که ایستادگی و مقاومت بود را به گوش جان نسل های بعدی یعنی جوانان برساندند.
وی با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی مرهون ایثار آزادگان و خون شهدا است، اظهار داشت: ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار جهانی مرهون خون شهدا و ایثار آزادگانی است که با آزادگی تمام شعار هیهات منا الذله سردادند و دست از ارزش ها و آرمان های مقدس انقلاب برنداشتند.

۸۰۲۳/۵۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)