برگزاری کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورایی


برگزاری کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورایی

کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورا باهدف تولید آثار خلاقانه گرافیک، تصویرسازی و تایپوگرافی در این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کارگاه گرافیک تن‌پوش‌های عاشورا باهدف تولید آثار خلاقانه گرافیک، تصویرسازی و تایپوگرافی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 24 و ٢۵ مردادماه از ساعت ١٠ تا ١۶ در مرکز پژوهش‌های اتحادیه صنف پوشاک تهران برگزار شد.

آثار برتر طراحی‌شده در این کارگاه، ضمن انتشار روی پارچه، لباس، کیف و حضور در چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی، برای نیازهای بصری برگزارکننده در قالب کتاب، بیلبورد، پوستر، موشن گرافیک، کارت، بروشور، لباس، تمبر، شبکه‌های اجتماعی و … با حفظ امضای طراح، استفاده می‌شود.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران، حمیدرضا یوسفی‌فر دبیر کارگروه مدولباس اتحادیه های پوشاک کشور و منصور تیرگر رئیس مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک از جمله افراد حاضر در این کارگاه بودند.

شیرازی طی سخنانی، فرهنگ عاشورا را از افتخارات مذهب شیعه برشمرد و بر لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب و نوع پوشش در این زمینه تأکید کرد.

چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی در راستای تحقق اهداف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و استفاده از قابلیت‌های طراحی، دوخت و تولید در عرصه لباس‌های مناسبتی، مذهبی، عاشورایی و ترویج هرچه بهتر شعائر دینی و عاشورایی و تأثیر آن در شئون مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه و کارکرد آن در سبک زندگی اسلامی و ایرانی کارگروه ساماندهی مد و لباس چهارمین نمایشگاه لباس‌های عاشورایی در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود.

تعظیم شعائر و احیای فرهنگ غنی اسلام در راستای قانون کارگروه ساماندهی مد و لباس، ترغیب و تشویق طراحان برای ارائه ایده‌ها با نگاه دینی و طرح لباس مذهبی، عزاداری و عاشورایی در گروه‌های سنی مختلف، ارج نهادن به زحمات پیشکسوتان، چهره‌های ماندگار و فعالان این عرصه، بررسی نقش لباس و کاربرد آن در ایام محرم و شیوه‌های انتقال فرهنگ عاشورا، به‌کارگیری علائم و نشانه‌های اقوام ایرانی در لباس‌های مذهبی و عاشورایی و جلوگیری از ترویج لباس مبتذل در مراسم عزاداری و هیئت‌های مذهبی از جمله اهداف این رویداد است.

چهارمین نمایشگاه لباس عاشورایی، شهریورماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت