ساخت سیستم پیشرفته مدیریت ویدئووال‌ها در کشور


ساخت سیستم پیشرفته مدیریت ویدئووال‌ها در کشور

تهران- ایرنا- متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه رسانه‌های تعاملی یا اینتراکتیو موفق به ساخت نمایشگرهای غول‌پیکر لمسی و سامانه پیشرفته مدیریت تصاویر شدند.

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از راه‌های بهتر و بزرگتر دیده شدن تصاویر و همچنین یکی از رویکردهای مدرن آموزشی، استفاده از نمایشگر بزرگ در اماکن مختلف تجاری، آموزشی و فرهنگی، اتاق مانیتورینگ و اتاق‌های کنترل است.

درحالی که امروزه این نمایشگرهای غول‌پیکر به ابزاری تعاملی، قابل توجه و جذاب برای کاربران تبدیل شده است، محققان یک شرکت دانش‌بنیان در کشورمان با ارائه ویدئو وال چند لمسی بزرگ و با ابعاد سفارشی، بدون استفاده از نمایشگرهای بزرگ و گران‌قیمت و توسط تکنیک های مدرن و فویل‌های نانو اکرلیک، سعی در رفع نیازهای مخاطبان در زمینه های مختلف از جمله آموزش و تبلیغات و سرگرمی دارند.

حسین مختاری، مدیر مهندسی و فروش این شرکت دانش‌بنیان اظهار داشت: این شرکت که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود آغاز کرده همواره تلاش داشته با سرمایه‌گذاری انسانی و مادی در زمینه‌های تحقیق و توسعه، نوآوری، خلق و تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه، گام‌های موثری در راستای استقلال کشور و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در زمینه علم و فناوری بردارد.

وی با بیان اینکه، از جمله محصولات این شرکت سیستم مدیریت تصاویر است، افزود: سیستم‌های تصویری بزرگ و پیچیده از جمله ویدئو وال‌ها و نمایشگرهای اتاق‌های کنترل عمدتا دارای چندین ورودی و بیش از یک خروجی هستند که اصلاح و انطباق تصاویر، کنترل لحظه‌ای، برخط و بدون وقفه آن‌ها نیازمند سیستم‌های مدیریت تخصصی است.

به گفته وی، محققان این شرکت دانش‌بنیان قادرند در زمینه تامین، نصب، راه‌اندازی و نگهداری این سیستم‌ها به متقاضیان خدمت‌رسانی کنند.

مختاری افزود: یکی دیگر از محصولات این شرکت، میز لمسی با سایز ۳۲ تا ۸۴ اینچ با قابلیت تشخیص ۲ تا ۱۰۰ نقطه لمس هم‌زمان است که قابلیت کار با انواع سیستم عامل‌ها و امکان طراحی نرم‌افزارهای اختصاصی و کاتالوگ‌های الکترونیکی به سفارش مشتریان را دارد.

وی افزود:این میز دارای صفحه محافظ، سیستم خنک کاری و سیستم محافظ برق امکان اتصال به شبکه از طریق کابل LAN و Wi-Fi است.

مختاری تصریح کرد: از دیگر محصولات این شرکت نمایشگرهای نانو اکرلیک غول‌پیکر تعاملی است که متناسب با نیاز مشتری و با در نظر گرفتن فضای موجود با کیفیت تصویر Ultra HD , Full HD , HD و بالاتر از دیگر توانمندی‌هایی است که تاکنون نمونه‌های متعددی از آن راه‌اندازی و استفاده شده است.

به گفته وی، بهره‌گیری از تکنیک Edge Blending امکان ایجاد نمایشگرهای بدون درز و غول‌پیکر را میسر می‌سازد همچنین با در اختیار داشتن انواع سیستم‌های پیشرفته مدیریت تصاویر محدودیت‌های کنترلی ویدئو وال‌ها به حداقل رسیده و کاربری با آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از مزایای این سیستم‌ها می‌توان به تعاملی (لمسی) بودن، بدون درز و یکپارچه بودن تصاویر، مدیریت آنی یا Real Time، امکان طراحی تمام جزئیات بر مبنای سفارش و اقتصادی بودن آن اشاره کرد.

این فعال دانش‌بنیان همچنین با بیان اینکه، ویدئو وال‌های بزرگ تولیدی این شرکت در داخل دکور و همچنین به صورت مستقل قابل نصب است، افزود: این ویدئووال‌ها دارای قابلیت تشخیص چند لمس هم‌زمان هستند که امکان تعامل هم‌زمان چند کاربر به صورت جداگانه و یا حتی کارهای گروهی را فراهم آورده و بر جذابیت سیستم می‌افزاید.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: اکنون حدود ۱۴ نفر به صورت تمام وقت و پاره وقت در شرکت فعالیت دارند که با احتساب همکاران پروژه‌های برون‌سپاری شده به حدود ۳۰ نفر می‌رسد.

مختاری در خصوص میزان صرفه‌جویی حاصل از محصولات شرکت دانش‌بنیان گفت: محصولات این شرکت از قبیل کیوسک و استند لمسی، میز لمسی و ویدئو وال‌ها که با استقبال خوبی هم از سوی خریداران مواجه هستند حداقل ۴۰ درصد ارزان‌تر از نمونه‌های وارداتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج