تخریب 49 پلاک در محور نیلوفری تا پایان سال


تخریب 49 پلاک در محور نیلوفری تا پایان سال

شهردار منطقه 17 از تملک و تخریب 49 پلاک در محور نیلوفری و همچنین ساخت فضایی شبیه به باغ کتاب در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمود کلهری منطقه ۱۷ را دارای ظرفیت و پتانسیل بالا دانست، اما تصریح کرد: این منطقه از لحاظ محرومیت هم در رتبه نخست قرار دارد.
او با بیان اینکه اراده مدیریت شهری در این دوره کاهش محرومیت است، گفت: اقدامات خوبی در گذشته انجام شده است. یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های منطقه مسیری است که از جا به جایی راه آهن تهران- تبریز ایجاد شده است. منطقه ۱۷ از لحاظ سرانه‌های خدماتی فقیر است، اما این جا‌به‌جایی ظرفیت خوبی برای توسعه سرانه‌های منطقه هم در روی زمین و هم در زیر زمین ایجاد کرده است.
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به بازدیدی که از طرح نیلوفری داشت، این طرح را طرحی جامع و در سطح ملی عنوان کرد و توضیح داد: این طرح، طرحی فاخر و ارزشمند است و بخش زیادی از آن پیش رفته است؛ با توجه به تاکید‌های شهردار تهران درباره این طرح، ادامه آن به جد دنبال می‌شود. چرا که بهره برداری طرح نیلوفری کاهش فاصله شمال و جنوب را به‌دنبال دارد.
کلهری با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه۱۷ اظهار کرد: در پروژه استخر دوقلوی آدم و حوا، بخش حوا که مخصوص بانوان است افتتاح شد و تا سه ماه آینده هم از بخش آدم بهره برداری می‌شود. این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و در نوع خودش در تهران کم نظیر است.
او ادامه داد: کار‌های نهایی پروژه پایانه ایستگاه مترو زمزم انجام شده و خواسته ۲۰ ساله مردم منطقه که دسترسی آسان از شهید کاظمی به زمزم بود با این طرح عملی می‌شود. با کوتاه شدن مسیر، بازار کاشی و سرامیک هم رونق می‌گیرد.
شهردار منطقه ۱۷، از انجام اقدامات لازم برای پروژه پاساژ رضوان به عنوان یک پروژه که سال‌ها رها شده بود، خبر داد و گفت: قرار است در جنوبی‌ترین محله این منطقه پردیس سینمایی و چیزی شبیه به باغ کتاب ایجاد شود.
کلهری همچنین از تخریب هشت پلاک برای کریدور سبز تهران در امروز خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این، قرار است ۴۹ پلاک هم در محور نیلوفری تملک و تخریب کنیم. برای اینکار به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی نیاز بود که با کمک سازمان املاک و ظرفیت بخش خصوصی تا پایان سال انجام می‌شود.
وی با اشاره به توافق با سازمان اوقاف گفت: در ضلع شرقی امام زاده حسن ۲۳ پلاک فرسوده در این طرح قرار دارد. مصوبه‌ای ۲۰ سال پیش وجود داشت که بر اساس آن اجازه داده شد پاساژی در آنجا ساخته شود، اما ما به ازای آن، فضای سبز ایجاد شود. پس از ۲۰ سال از گذشت مصوبه قرار است در ۳ ماه ۲۳ پلاک برای ایجاد فضای سبز تملک شود.
شهردار منطقه ۱۷، همچنین از ارسال نامه شهرداری تهران به معاون اول رییس جمهوری برای استفاده دو ریل سرد راه آهن تهران- تبریز برای استفاده در حمل و نقل عمومی خبر داد.
او درباره آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۷ هم توضیح داد: با مسئولان نیروی انتظامی نشست‌های زیادی داشتیم، اما باید توجه کرد که این مسایل بیش‌تر در حوزه نیروی انتظامی است و مدیریت شهری به عنوان کمک کننده آمادگی همکاری را دارد. با این حال منطقه ۱۷ بر خلاف آمار‌هایی که منتشر می‌شود، آسیب اجتماعی ندارد و آمار‌ها دقیق نیست.
او ادامه داد: با این حال اقداماتی در زمینه کارآفرینی و اشتغال زایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده و حتی به تازگی در جنوبی‌ترین محله منطقه یک واحد دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شد است. همچنین دو مرکز کارآفرینی را با اولویت آموزش به زنان سرپرست خانوار ایجاد کردیم.
کلهری در پاسخ به پرسشی درباره کمبود پارکینگ در منطقه هم توضیح داد: از سرمایه‌گذاران همواره درخواست کرده و عنوان کرده ایم در بافت فرسوده برای احداث پارکینگ حمایت می‌کنیم چرا که موضوعی ضروری و قابل اهمیت است. از طرف دیگر اصرار داریم که نقشه ساخت و ساز‌ها طوری باشد که پارکینگ‌ها تامین شود.
رونمایی از چندین دستاورد مهم بخش حمل و نقل و ترافیک
در مراسمی با حضور یوسف حجت مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، از چند طرح مهم مدیریت شهری منطقه ۱۸ بهره برداری و کلنگ احداث ساختمان اداری پایانه مسافربری شهید مفتح نیز به زمین زده شد.
در این مراسم که با هدف کاهش بار ترافیک معابر و تسهیل در امر تردد شهروندان برگزار شده بود، سید محمد فیاض شهردار منطقه، جمعی از مدیران شهری و شهروندان حضور داشتند و علاوه بر افتتاح و بهره برداری از چندین طرح و پروژه مهم این بخش، کلنگ آغاز عملیات احداث یک پروژه دیگر نیز به زمین خورد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ابتدا با حضور در بوستان لواسانی واقع در محله ولیعصر جنوبی مسیر ویژه و خانه دوچرخه را که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه فاقد آلودگی و همچنین پویش سه شنبه‌های بدون خودرو شهردار تهران طراحی و اجرا شده است، افتتاح کرد و ضمن بازدید از طول این مسیر، برای دقایقی با همراهی شهردار و مدیران منطقه سوار بر دوچرخه معابر این بوستان را طی کرد.
همچنین پارکینگ همسطح پایانه مترو نعمت آباد واقع در بخش جنوبی خط ۳ مترو تهران که به منظور کاهش بار ترافیک و رفاه حال بیشتر شهروندان و مراجعین به این ایستگاه حمل و نقل ریلی آماده سازی شده است، نیز به بهره برداری رسید.
بهره برداری از اصلاح هندسی تقاطع ابوسعید – مهتدی، احداث پهلوگاه بزرگراه آیت ا... سعیدی – بزرگراه شهید کاظمی، خانه دوچرخه بوستان مادر، کلنگ زنی آغاز عملیات احداث سومین ساختمان اداری پایانه‌های مسافربری این بخش از پایتخت مزین بنام شهید مفتح، بازدید از شهرک مجهز آموزش ترافیک، حضور در میان والدین و فرزندان علاقمند به فراگیری قوانین و مقررات ترافیکی، بازدید از کارگاه آموزشی شهروند مشارکت پذیر، فعالیت‌های آموزشی و هنری شهرک آموزش ترافیک همراه با حضور در مرکز شبانه روزی کنترل ترافیک جنوبغرب تهران از دیگر بخش‌های برنامه حضور مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و هیأت همراه وی در این منطقه بود.

تابلوی نام خیابان و سردیس استاد «عزت الله انتظامی» رونمایی شد
مراسم رونمایی از تابلو نام خیابان و سردیس «استاد عزت الله انتظامی» با حضور محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک و مجید انتظامی فرزند استاد انتظامی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مجید انتظامی با تشکر از شهرداری و شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این اقدام زیبا برای سایر شخصیت‌های بزرگ هنری و فرهنگی کشور نیز ادامه پیدا کند.
در ادامه این مراسم، محمدجواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خدمتگزاری شورای شهر در عرصه فرهنگ و هنر گفت: شورای شهر در دو سال اخیر سعی کرده که با توجه و در اولویت قرار دادن نام بزرگان فرهنگ و هنر و اندیشه و ادبیات این سرزمین در حوزه نامگذاری گام بردارد و سهم اندکی در بزرگداشت و ماندگار کردن نام این عزیزان بر پیشانی شهر داشته باشد.
حق شناس با بیان اینکه پیش از حضور در این مراسم از خانه موزه استاد انتظامی دیدن کردیم، اظهار داشت:بازسازی مجدد خانه موزه استاد انتظامی با همت شهرداری منطقه یک و مساعدت خانه هنرمندان و سازمان زیباسازی انجام شده تا مردم با مراجعه به آن با ویژگی‌های اخلاقی و زوایای مختلف زندگی استاد انتظامی آشنا شوند.
وی در پایان یادآور شد: بزرگداشت استاد انتظامی با همت شهرداری منطقه یک، شورای شهر، خانه سینما، خانه موسیقی و خانواده استاد انتظامی در موزه سینما و با حضور شهردار تهران و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.
همچنین سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران گفت: امیدواریم این فعالیت‌ها بتواند مقدمه‌ای بر تجلیل از مقام سایر شخصیت‌های برجسته فرهنگ و هنر این کشور باشد.
کاهش ترافیک تهران پس از حذف زوج و فرد
مقایسه تغییرات ترافیک شهر تهران در تیر امسال و سال گذشته نشان می‌دهد در هر سه محدوده طرح، حجم ترافیک کاهش‌یافته است.
شرکت کنترل ترافیک بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از نرم‌افزار مسیریاب نشان که یکی از پراستفاده‌ترین مسیریاب‌هاست و روی تلفن همراه سه میلیون کاربر نصب‌شده است، وضعیت ترافیک تیر سال ۹۷ پایتخت را با تیر ۹۸ مقایسه کرده و با در نظر گرفتن دو شاخص طول معابر پرترافیک و سرعت متوسط در محدوده‌های ترافیکی، مشخص شده از حجم انبوه تردد در این مسیر‌ها کاسته شده است.
یافته‌های حاصل از این نرم‌افزار مسیریاب، گزارش‌های قبلی داده‌های دوربین‌های ترافیکی سطح شهر را تایید می‌کند و نشان می‌دهد که آغاز طرح کنترل آلودگی هوا به‌جای طرح زوج یا فرد، تاثیر مثبتی بر ترافیک تیرماه ۹۸ داشته است.
در این بررسی، معابری که طول صف ترافیک آن‌ها در سه دهک پرترافیک (سطح سرویس E و F) از کل معابر شهر قرار می‌گیرد، موردمطالعه و ارزیابی قرارگرفته است.
بنا بر اطلاعات به‌دست‌آمده، در روز‌های کاری (شنبه تا چهارشنبه) طول معابر پرترافیک بزرگراهی در محدوده طرح ترافیک و در بازه زمانی ۶:۳۰ صبح تا ۲۰:۳۰ شب از ۵.۶ کیلومتر به ۳.۶ کیلومتر تغییر کرده و به عبارتی حدود ۳۵ درصد کاهش تردد داشته است.
مجموع طول معابر پرترافیک در محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیز در این بازه زمانی از ۲۵ کیلومتر به ۱۲.۳ کیلومتر و به عبارتی حدود ۵۰ درصد کاهش ترافیک سنگین داشته است. این در حالی است که افت ترافیک در بازه زمانی ۱۶ الی ۱۹ نیز به‌طور بسیار محسوسی قابل‌مشاهده است.
نکته حائز اهمیت در این گزارش آن است که طول معابر پرترافیک در ناحیه خارج از محدوده‌های ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا نیز مورد ارزیابی قرارگرفته که بر اساس این مطالعه و ارزیابی، مجموع طول معابر دارای ترافیک سنگین از ۵۴.۲ کیلومتر به ۳۸.۱ کیلومتر رسیده که بیانگر این واقعیت است که ۳۰ درصد کاهش طول معابر پرترافیک در خارج از محدوده‌های ترافیک تحقق‌یافته است.
گزارش موردنظر بر اساس پارامتر سرعت متوسط نیز مورد ارزیابی قرارگرفته است که برابر آن متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی طرح ترافیک، از ۲۴.۷ کیلومتر به ۲۵.۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است که به عبارتی ۵ درصد افزایش سرعت معابر را شاهد بوده‌ایم، همچنین متوسط سرعت معابر در محدوده‌ی کنترل آلودگی هوا از ۳۱.۱ به ۳۳.۷ کیلومتر بر ساعت رسیده، یعنی بیش از ۸ درصد افزایش‌یافته است.
متوسط سرعت معابر در ناحیه خارج از طرح ترافیک و محدوده‌های کنترل آلودگی هوا از ۳۷.۶ به ۳۹ کیلومتر بر ساعت افزایش‌یافته است.
فردا؛ کلنگ زنی مجموعه «چهارباغ» و بهره برداری از «دریاچه باغ هنر»
فردا در مراسمی با حضور شهردار تهران اجرای چند طرح فرهنگی و خدماتی اراضی عباس آباد از جمله مجموعه چهارباغ، ایستگاه ۱۱۰ آتش نشانی آغاز و آیین بهره برداری از دریاچه باغ هنر برگزار می‌شود.
شهرداری تهران در راستای توسعه قلمرو عمومی و تقویت ایمنی شهروندان افتتاح این ۳ پروژه را در دستور کار خود قرار داده است.
سایت چهارباغ در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است.
این اراضی متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند.
دریاچه هنر نیز با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع بزرگ‌ترین طرح هنری قلب پایتخت است که فردا افتتاح می‌شود.
باغ هنر با هدف خلق فضایی جهت ارائه هنرهایی، چون موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.
برگزاری مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری در منطقه ۱۰ تهران
مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری با هدف ایجاد آمادگی برای رویارویی با زلزله و کاهش آسیب‌های ناشی از آن در چارچوب کارگاه آموزشی مفتاح و سنجش آمادگی کارکنان در منطقه ۱۰ تهران برگزار شد.
حسین بحیرائی شهردار منطقه ۱۰ گفت: ترویج فرهنگ ایمنی و آمادگی در مواجهه با بلایای طبیعی از ضرورت‌های مدیریت شهری است و با برگزاری کلاس‌های مانور تخلیه امن و اسکان اضطراری، اهداف سنجش آمادگی، توانایی و هماهنگی تمامی دستگاه‌های خدمت رسان و میزان مشارکت گروه‌های دوام و مساعدت شهروندان ارزیابی شد.
وی با تاکید بر اینکه تاثیر برگزاری این گونه مانور‌ها در کاهش خسارت‌های مالی و جانی پس از وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله انکار ناپذیر است، افزود: برگزاری این قبیل مانور‌ها موجب شناسایی نقاط قوت و ضعف در توان عملیاتی و اجرایی کارکنان ستادی منطقه و کنترل تجهیزات امدادی در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی می‌شود.
دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شامل نیروی انتظامی، مرکز اورژانس تهران، سازمان آتش نشانی، شرکت ملی گاز ایران، جمعیت هلال احمر، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق با همیاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در برگزاری این مانور بزرگ با شهرداری منطقه ۱۰ همکاری کردند.

رفع نواقص آسفالت معابر خیابان‌های مصدق و میرداماد
روکش آسفالت خیابان‌های مصدق و میرداماد رفع نقص شد.
شهرداری منطقه ۳: این کار در عرض یک هفته به صورت شبانه انجام شد و در ادامه هم این عملیات به صورت مقطعی و با کارشناسی کامل انجام می‌شود.
اطلاعات همه عملیات‌هایی که در ترمیم آسفالت‌ها اجرا می‌شود به صورت GIS ذخیره و نگهداری می‌شود تا اطلاعات فنی از نوع مرمت، زمان مرمت ... دخیره و از دوباره کاری جلوگیری شود.
برگزاری پانزدهمین نمایشگاه «زنان و تولید ملی»
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران: در نمایشگاه امسال برای اولین بار زنان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی آشنا و به این عرصه وارد می‌شوند.
زهرا بهروز آذر از برگزاری پانزدهیمن دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی از ۶ تا ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: این نمایشگاه در جهت توانمندسازی زنان در حوزه‌های اقتصادی برگزار می‌شود و دو مخاطب خاص دارد؛ یک گروه زنان سرپرست خانوار و زنانی که اشتغال خانگی دارند و به صورت فردی کار می‌کنند و گروه دیگر شرکت‌هایی که شرایط اشتغال و استخدام زنان سرپرست خانوار را فراهم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم فرصت‌های مناسبی برای حضور زنان در بازار فراهم کنیم، افزود: از شرکت‌هایی که ۳۰ درصد از ظرفیت اشتغال آن‌ها به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شده است، برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران در خصوص تغییرات دوره چهاردهم و پانزدهم این نمایشگاه تصریح کرد: در دوره چهاردهم برای اولین بار جایزه «کارآفرینی اجتماعی» را اهدا کردیم؛ کارآفرینان اجتماعی کسانی هستند که برای حل مشکلات اجتماعی از رویکرد نوآوری کسب و کار استفاده می‌کنند و به این بهانه کارآفرینی اجتماعی زنان را مطرح می‌کنیم.
بهروز آذر ادامه داد: امسال علاوه بر اهدای این جایزه، نمایشگاه از یک رویداد اقتصادی به یک رویداد فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است. امسال برای اولین بار بخشی با نام «فرصت ها» را داریم؛ در این بخش زنان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی آشنا و به این عرصه وارد می‌شوند به طور مثال، آموزش می‌بینند چطور با بازاریابی رقومی و دیجیتال، درآمدزایی کنند.
وی «حسینیه کودک» را از دیگر امکانات نمایشگاه امسال عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه امسال هم زمان با ماه محرم است. به همین منظور در حسینیه کودک برنامه‌های فرهنگی برای آشنایی بیشتر و بهتر کودکان با مفهوم عاشورا و ارزش‌های آن در نظر گرفته شده است. همچنین آموزش‌هایی برای والدین برگزار خواهیم کرد تا بهتر بتوانند فرزندان شان را با مراسم مذهبی آشنا کنند.
سرپرست اداره کل بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه امسال آموزش‌های مرتبط با صنایع پوشاک و صنایع دستی ارائه می‌شود، تصریح کرد: غرفه‌هایی برای بهزیستی و تعاونی‌های اداره کار در نظر گرفته ایم، همچنین، در نمایشگاه امسال برای آثار هنری معلولین هم فضایی را اختصاص می‌دهیم.
وی از مناسب سازی فضای نمایشگاه برای تردد افراد کم توان خبر داد و گفت: چیدمان غرفه‌ها به صورتی انجام می‌شود که افراد کم توان، سالمندان و خانم‌هایی که کالسکه همراه دارند به راحتی تردد کنند.
۱۰ میدان میوه و تره بار تهران سرسبز می‌شود
مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران از طراحی فضای سبز در ۱۰ میدان میوه وتره بار خبر داد.
به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری تهران از طراحی فضای سبز در ۱۰ میدان میوه وتره بار با همکاری سازمان بوستان‌ها وفضای سبز خبر داد.
آقای سعید راد با اشاره به اینکه میادین و بازار‌های میوه و تره بار، روزانه محل مراجعه حدود یک میلیون شهروند هستند، گفت: آرامش دیداری و زیبایی ظاهری این فضا‌ها می‌تواند در آرامش خاطر مراجعه کنندگان مؤثر باشد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه شهردار تهران بر توسعه میادین و بازار‌های میوه و تره بار و ارتقای کیفی این فضا‌ها از جمله بهبود فضای سبز آن‌ها تأکید ویژه دارد، افزود: با همکاری سازمان بوستان ها، طراحی و اجرای فضای سبز در ۱۰ میدان میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده ایم.
رونمایی از سردیس استاد انتظامی
سردیس مرحوم عزت‌الله انتظامی بازیگر سینما و تلویزیون امروز رونمایی می‌شود.
مراسم رونمایی از سردیس و تابلوی دیوارکوب خیابان استاد عزت الله انتظامی امروز در منطقه یک تهران ابتدای آجودانیه برگزار می‌شود. در این مراسم شهردار منطقه یک و هنرمندان و هنر دوستان حضور خواهند داشت.
بعد از رونمایی از این سردیس با هدف تجلیل از مقام این هنرمند مراسم بزرگداشت استاد انتظامی ساعت ۱۷:۳۰ در موزه سینمای باغ فردوس با حضور شهردار تهران برگزار خواهد شد.
کاشت گیاهان مناسب در میادین
مدیر عامل سازمان بوستان‌ها وفضای سبز شهرداری تهران نیز در بازدید از میادین تره بار با تأکید بر اینکه طراحی و اجرای فضای سبز کاری تخصصی است، اظهار کرد: فضای سبز در زندگی شهری از حساسیت بالایی برخوردار است و باید ضمن توجه به گل و گیاه و درختان موجود، فضای سبز جدید مطابق استاندارد‌های جهانی و متناسب با وضع طبیعی و جغرافیایی محلی طراحی و ایجاد شود.
آقای مختاری با اعلام اینکه به دستور شهردار تهران، کار بازطراحی فضای سبز میدان میوه و تره بار صادقیه و بخشی از میدان مرکزی میوه و تره بار را در دستور کار قرار داده ایم، تصریح کرد: بعد از اتمام عملیات بازآرایی فضای سبز این دو میدان مهم، کار بازآفرینی فضای سبز سایر میادین پر تردد میوه و تره بار را آغاز می‌کنیم.
برگزاری پویش «تا آخرین نفس» در محله‌های منطقه ۱۵
پویش «تا آخرین نفس» همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در محله‌های منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.
اکبر مختاری معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ ضمن تبریک سالروز بازگشت دلیرمردان و غیورمردان هشت سال دفاع مقدس و سالروز ولادت امام علی النقی (ع) گفت: همزمان با این مناسبت ویژه برنامه‌هایی به همت اداره فرهنگی در محله‌ها و مساجد منطقه ۱۵ برگزار می‌شود.
وی به برگزاری پویش اجتماعی «تا آخرین نفس» اشاره کرد و گفت: در این پویش مسئولان و چهره‌های تأثیرگذار در عرصه مقاومت اسلامی به خاطره گویی و سخنرانی خواهند پرداخت و از آزادگان و ایثارگران و همچنین خانواده‌های ایشان تجلیل خواهد شد.
مختاری ادامه داد: معرفی کتاب‌های دفاع مقدس با موضوع خاطرات اسارت آزادگان، برگزاری مسابقه نقاشی و فرهنگی با موضوع بازگشت آزادگان در مساجد منتخب نواحی هفت گانه و سرا‌های محله منطقه از دیگر برنامه‌ها در گرامیداشت این روز است.
همچنین شهردار منطقه ۱۵ همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در منزل غلامرضا عاشق حسینی جانباز و آزاده دفاع مقدس حضور یافت و از فداکاری‌ها و دلاوری‌های وی تقدیر کرد.
مدیر تالار معاملات شهرداری تهران منصوب شد
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در حکمی سید امیر حسین شمس، مدیر کل حقوقی را به عنوان مدیرتالار معاملات شهرداری تهران منصوب کرد.
در این حکم آمده است:
امید است با نگاه دقیق علمی و متکی بر روحیه خدمتگزاری و با رویکرد ایجاد شفافیت هرچه بیشتر در قرارداد‌های منعقده در شهرداری تهران و بهره گیری از نیرو‌های متخصص و مجرب و استفاده از ظرفیت‌های های موجود شهرداری، نسبت به برگزاری معاملات عمده در تالار معاملات با رعایت مفاد و تشریفات مندرج در آئین نامه معاملات شهرداری تهران اقدام نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها