پیش بینی خشکسالی به صورت فصلی امکان پذیر است


پیش بینی خشکسالی به صورت فصلی امکان پذیر است

تاج بخش گفت: وضعیت بارشی پاییز امسال طبیعی و نزدیک به میانگین 30 ساله است.

پیش بینی خشکسالی به صورت فصلی امکان پذیر است

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سحر تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: پیش بینی ترسالی و خشکسالی به صورت سالانه متداول نیست و شرایط متفاوت فصل‌ها به ویژه در منطقه ما ایجاب می‌کند که این پیش بینی به صورت فصلی صورت گیرد. وضعیت بارشی پاییز امسال طبیعی و نزدیک به میانگین ۳۰ ساله است.

تاج بخش گفت: اینکه بگوییم کل سال آینده خشکسالی یا ترسالی داریم چندان متداول نیست؛ زیرا در منطقه ما شرایط هر فصل با فصل دیگر فرق می‌کند؛ برای مثال در کشوری مثل انگلستان که ۹ ماه بارانی دارد می‌توان به صورت کلی گفت که ترسالی یا خشکسالی را تجربه خواهند کرد، اما در کشور ما اینگونه نیست و عین چهارفصل را در کشور تجربه می‌کنیم؛ بنابراین راجع به هوای سالانه نمی‌توان دقیق حرف زد و منطقی‌تر است که درباره ترسالی و خشکسالی به صورت فصلی صحبت کنیم.

وی افزود: مدل‌های ما فعلا نشان می‌دهد که پاییز امسال از نظر بارش وضعیت نرمالی را تجربه خواهیم کرد و بارش‌ها مانند میانگین سی ساله خواهد بود، اما برخی مدل‌ها به ویژه برای ماه نوامبر (آبان و آذر) شرایط را بیش از نرمال نشان می‌دهد و هنوز به صورت دقیق نمی‌توانیم بگوییم که شرایط فصل پاییز چگونه خواهد بود؛ برای دقت بیشتر پیش بینی وضعیت فصل پاییز تا آخر آگوست (دهه اول شهریور) و آخرین به روز رسانی مدل‌های هواشناسی صبر می‌کنیم تا شرایط دقیق پاییز امسال را بدانیم.

بیشتر بخوانید: وزش باد و رگبار و رعد و برق در ۵ استان کشور/ آسمان تهران صاف است+ جدول

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سالی که مد نظر ماست سال زراعی است که از اول پاییز تا آخر تابستان را شامل می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس تا پایان شهریور را سال زراعی سال گذشته می‌خوانیم و از ابتدای پاییز سال زراعی امسال خوانده می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات مدل‌های هواشناسی پاییز امسال شرایط بارندگی نرمال خواهد بود؛ مگر اینکه برخی از مدل‌های هواشناسی تغییرات دیگری را در مدت باقی مانده به ما نشان دهند که در صورت تغییر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام /

وضعیت بارشی پاییز امسال طبیعی و نزدیک به میانگین ۳۰ ساله است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک