قرار دادهای سفید امضاء جزء اسناد رسمی تسویه محسوب نمی شوند


قرار دادهای سفید امضاء جزء اسناد رسمی تسویه محسوب نمی شوند

خبرگزاری آریا- در قرار دادهای سفید امضاء حتی با امضاء و ثبت اثر انگشت کارگر، جز اسناد رسمی تسویه کارگر محسوب نمی شوند.

قرار دادهای سفید امضاء جزء اسناد رسمی تسویه محسوب نمی شوند
خبرگزاری آریا- مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قرار دادهای سفید امضاء حتی با امضاء و ثبت اثر انگشت کارگر، جز اسناد رسمی تسویه کارگر محسوب نمی شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، مهندس کوروش یزدان گفت: بر اساس ماده 41 قانون کار، که الزام رعایت حقوق و مزایای قانونی کارگر را مصوب نموده است، اگر قوانین شورای عالی کار رعایت نشود ، طبق ماده 157 قانون کار، دیوان عدالت اداری و کارگری بر طبق اسناد و مدارک به شکایات رسیدگی خواهد کرد و مدارکی که در قالب قرار داد های سفید امضاء باشند و از سوی کارفرما ارائه شوند ، فاقد اعتبار قانونی است.
وی در توضیح قرارداد های رسمی مورد تائید وزارت کار گفت: طبق تبصره ذیل ماده 10 قانون کار، قرار داد های فی مابین کارگر و کارفرما در 4 نسخه تهیه و تنظیم می شود و یک نسخه از آن می بایست به تائید ادارات تعاون و کار نزدیک محل کار برسد که به دلیل مشکلات ترددی و یا ثبت سوابق این روند به صورت مطلوب انجام نشده است.
مهندس کوروش یزدان راه اندازی سامانه جامع روابط کار را گامی در جهت مرتفع کردن این قرار داد ها دانست و ادامه داد: با تعریف زیر سامانه ثبت قرار دادهای کار که از زیر ساخت های سامانه جامعه روابط کار محسوب می شود، شرایطی مهیا شده است که در صورت نیاز به دادرسی، دسترسی به تمامی اطلاعات قرار داد ها موجود می باشد.
وی ادامه داد : یکی از الزامات این سامانه ثبت زمان شروع و اتمام کار است که مطالبات و دیون کارگران پس از ادعا و طرح دادرسی به شفافیت قابل استناد است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است