تعدد حساب بانکی برای فعالان اقتصادی ضرورتی ندارد


تعدد حساب بانکی برای فعالان اقتصادی ضرورتی ندارد

خبرگزاری آریا- برای مدیریت منابع مالی و مشارکت فعالان اقتصادی باز کردن حساب های متنوع ضرورتی ندارد.

تعدد حساب بانکی برای فعالان اقتصادی ضرورتی ندارد
خبرگزاری آریا- رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: برای مدیریت منابع مالی و مشارکت فعالان اقتصادی باز کردن حساب های متنوع ضرورتی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، دکتر طهماسب مظاهری رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: برخی از فعالان به منظور عدم تداخلات کاری و مالی فعالیت های خود، مبادرت به گشایش حساب های متنوع در بانک های مختلف می نمایند و این در حالی است که حتی با یک حساب نیز می توان مدیریت مالی را انجام داد.
وی افزود: این تعدد حساب ها اگر به منظور فرار مالیاتی باشد باید خاطر نشان کرد که با پیشرفت دانش الکترونیکی ،نهاد های نظارتی به سهولت با ورود کد ملی افراد به همه ی حساب ها و منابع مالی دسترسی خواهند داشت بنابراین راه گریز مناسبی بدین منظور محسوب نمی شود.
رئیس اسبق بانک مرکزی شرایط پیش روی افراد را برای افتتاح حساب از دیگر عوامل تعدد حساب دانست و گفت: شرایط پیش روی افراد همچون تسهیلات، دریافت حقوق، محدویت نقل و انتقال به یک حساب خاص و .. از دیگر دلایل گشایش حساب در بانک های مختلف است.
طهماسب مظاهری یکی از راهکارهای جلوگیری از گشایش تعدد حساب ها را استفاده از کد های فرعی یک حساب دانست و خاطر نشان کرد: فعالان به منظور شفافیت و دقت نظر در امور اقتصادی خود می توانند با افتتاح یک حساب و استفاده از کد های فرعی بهره بیشتری از فعالیت خود داشته باشند و به نظر می رسد بسیاری از افراد در حال حاضر به این سو گام بر می دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار