نظارت ماموران تنظیم بازار آستارا بر دوخت و عرضه لباس مدارس


نظارت ماموران تنظیم بازار آستارا بر دوخت و عرضه لباس مدارس

آستارا - ایرنا - کمیسیون تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار آستارا از آغاز نظارت ها بر روند دوخت و دوز و عرضه لباس مدارس، از لحاظ جنس پارچه و قیمت مصوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار آستارا روز شنبه در جلسه کمیسیون تعزیرات حکومتی و ستاد تنظیم بازار در فرمانداری این شهرستان گفت: ماموران مربوطه نظارت بر روند تهیه و عرضه لباس مدارس را در خیاطی های معین، آغاز کرده اند و نوع و جنس پارچه و بهای لباس ها باید مطابق مصوبه این کمیسیون باشد.

کامبیز لقمانی مقدم افزود: بهای لباس مدارس به تناسب تورم و نسبت به سال گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است، اما با هر گونه تخلف صنفی مبنی بر تعویض نوع و جنس پارچه و گرانفروشی لباس مدارس، با جدیت برخورد خواهد شد.

وی همچنین از شهرداری آستارا خواست، همه ساله قیمت های پیشنهادی ورودی، آلاچیق و کمپینگ های گردشگری خود را برای بررسی و تصویب نهایی به ستاد تنظیم بازار شهرستان ارائه کند.

محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز از تعیین ۲۰ خیاط در سطح این شهرستان برای دوخت و دوز لباس مدارس و نظارت بازرسان این اداره بر روند کار آنها خبر داد.

نظارت ماموران تنظیم بازار آستارا بر دوخت و عرضه لباس مدارس

عسگر شایان کارشناس اداره آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه اظهار کرد: برای دانش آموزان ۱۶۰ مدرسه لباس دوخته می شود و این تعداد مدرسه، با همکاری اتحادیه خیاطان بین خیاطی ها تقسیم شده است.

وی ادامه داد: دوخت لباس مدارس آغاز و یک نمونه از لباس هر مدرسه در همان مرکز آموزشی در معرض دید قرار گرفته است و والدین برای تهیه لباس فرزندان خود، به خیاطی ها مراجعه کنند.

۱۷ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آستارا در سال تحصیلی گذشته مشغول تحصیل بودند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس