آغاز همایش بین‌المللی حشره‌شناسی در دانشگاه تبریز


آغاز همایش بین‌المللی حشره‌شناسی در دانشگاه تبریز

تبریز - ایرنا - سومین همایش بین‌المللی حشره‌شناسی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی این همایش بین‌المللی روز شنبه در مراسم آغازین این همایش گفت: حدود ۳۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از بین آن‌ها ۲۲۰ مقاله به صورت پوستر و ۳۲ مقاله در قالب سخنرانی اصلی در زمان برگزاری ۳ روزه این همایش ارائه می شود.

رضا فرشباف، با بیان اینکه طبقه‌بندی حشرات، مدیریت آفات، حشره شناسی پزشکی و فیزیولوژی از جمله محورهای این همایش است، اظهار داشت: در این همایش اساتید و حشره شناسانی از داخل و خارج کشور مانند ترکیه و پاکستان حضور دارند و از کشورهای اروپایی نیز مقالاتی به آن ارسال شده است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه کشاورزان و باغداران کشور ما از سال ۷۲ تا ۸۰ از سموم کشاورزی بیشتری استفاده کرده‌اند که این سموم عوارض زیادی داشت و باعث شیوع بیماری های گوارشی برای مردم شد از این رو برگزاری این همایش می تواند در کاهش مصرف سموم موثر واقع شود.

فرشباف اظهار داشت: مدیریت آفات بدون استفاده از سموم و با استفاده از علم حشره شناسی از اهداف مهم این همایش است.
وی با اشاره به اهمیت حشره شناسی در اقتصاد کشور ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد حشرات مفید هستند و در کنترل بیولوژیک آفات از آنها استفاده می شود بنابراین این حشرات در افزایش درآمد کشاورزان و باغدان نیز نقش ایفا می کند.

۳۰۷۷/۸۰۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟