ستاری: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای شکل‌پذیری بالا در حوزه فناوری است


ستاری: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای شکل‌پذیری بالا در حوزه فناوری است

تهران- ایرنا- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای پتانسیل و شکل‌پذیری بالا در حوزه فناوری است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، سورنا ستاری و هیئت همراه روز شنبه ۲۶ مرداد ماه از مراکز رشد و نوآوری، شتابدهنده و اتاق تمیز (CLEAN ROOM) این دانشگاه بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک یکی از بخش‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی ایران را متمایز می‌کند، بخش فناوری و توسعه آن است، اظهار داشت: در حوزه آموزش قابلیت رقابت کمتر است، ولی در بحث فناوری به دلیل نو بودن، این امکان میسر است.
ستاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای پتانسیل و شکل‌پذیری بالایی در حوزه فناوری است و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام داده است و ما هم موظف هستیم تا حمایت‌های لازم جهت تکمیل زیرساختها و تامین اعتبار لازم انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در جلسه نشست مشترک با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در نظر داریم تا مرکز رشد و شتابدهنده دانشگاه را توسعه دهیم، همچنین خدمات بیشتری در مرکز طب بازساختی ارائه شود.

جلیل کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه این است که با دید فناورانه و نگاه ملی از ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه حوزه دیجیتال سلامت استفاده شود.

وی گفت: همچنین بهره برداری از فضای فیزیکی کتابخانه مرکزی در جهت تامین منافع اسناد ملی الکترونیک در دستور کار است.
تکمیل نظام ارجاع الکترونیک، گسترش برنامه هلال فناوری دانشگاه، تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و توسعه مرکز طب بازساختی از اهم مواردی بود که رئیس دانشگاه به آن اشاره کرد.

در ادامه، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه ضمن معرفی مراکز فناورانه دانشگاه خواستار حمایت‌های لازم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شد و افزود: برای گسترش محتوای سلامت می‌بایست از پتانسیل‌های موجود، نهایت استفاده را کرد.

ایجاد ساختمان جدید مرکز رشد و نوآوری، افتتاح کافه ایده دانشگاه، راه‌اندازی سایت مرکز رشد در جهت تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و تغییر کاربری برخی فضاهای کتابخانه مرکزی، از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا