4 هزار آزاده با مدرک دکترا داریم


4 هزار آزاده با مدرک دکترا داریم

رئیس بنیاد شهید با اشاره به سربلندی و عزت اسرا گفت: امروز در میان آزادگان چهار هزار نفر با مدرک دکترا داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنگره ملی الماس‌های درخشان که امروز شنبه برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار داشت:​ دوران اسارت سخت و پررنج بود که آزادگان آن را تحمل کردند و به تعبیر رهبری در این دوران به الماس‌های درخشان تبدیل شدند.
رئیس بنیاد شهید گفت: آزادگان بعد سال‌ها اسارت و درد و رنج آزاد شدند، آن‌ها برای ما بزرگ و عزیز هستند. ۲۶ مرداد روزی است که آزادگان به کشور بازگشتند و مقام معظم رهبری فرمود روز آزادگی انسان‌های شجاع و مومنی است که برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های والای آن سال‌ها اسارت کشیدند و در چنگال اسارت دشمن سرود آزادی سر دادند و اسارتگاه‌های خود را به دانشگاه بدل کردند. آن‌ها تا آخرین گلوله جنگیدند و ۹۰ درصد آن‌ها مجروح بودند که به اسارت درآمدند.
وی افزود: تعدادی از اسرا حافظ قرآن شدند، کلاس‌های معنوی در اسارت داشتند و سفیرانی بودند که برنامه‌های عراق را بهم ریختند.
آقای شهیدی با اشاره به تاثیر خاطرات آزادگان گفت: ما ۴۲ هزار و ۸۷۹ آزاده داریم که ۳۶ هزار نفر آن‌ها رزمنده بودند.۲۴ هزار نفر این رزمنده‌ها از چشم صلیب سرخ پنهان بودند. ۴۵۰ نفر در اردوگاه‌ها شهید شدند مثل شهید تندگویان وزیر نفت دولت جمهوری اسلامی ایران.
وی افزود: هزار نفر از آزادگان هم افسر و خلبان زندانی بودند، آخرین آن‌ها حسین لشکری بود که اسارتش ۱۸ سال طول کشید و ۱۲ سال در سلول زندانی بود و سال ۷۷ آزاد شد و در سال ۸۸ به خاطر شدت جراحات و سختی دوران اسارت به شهادت رسید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اسرای ما از همه اقلیت‌های مذهبی شامل یهودی، مسیحی، زرتشتی و مسلمان شیعه و اهل سنت بودند که نشان دهنده اتحاد و یکپارچی در دروه جنگ تحمیلی است.
وی با اشاره به نقش مرحوم ابوترابی فرد گفت: هر زمان اسرا او را می‌دیدند امید و قوت می‌گرفتند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تعدادی از اسرا در اسارت درس خواندند و بعد آزادی ادامه تحصیل دادند. امروز در بین آزادگان چهار هزار نفر با مدرک دکترا داریم.
آقای شهیدی در پایان گفت: اسرای عراقی زمان اسارت دست بر روی سر تسلیم می‌شدند و گاهی مرگ بر صدام می‌گفتند. اما اسرای ما از دست سربازان عراقی مرگ بر صدام می‌گفتند. آزادگان ما شجاع و دلیر بودند.
تجلیل از آزادگان با حضور وزیر امور خارجه
۱۰ نفر از آزادگان سرافراز در کنگره ملی سراسری الماس‌های درخشان با حضور وزیر امور خارجه تجلیل شدند.
کنگره ملی سراسری الماس‌های درخشان به مناسبت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به کشور، امروز (شنبه) با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از آزادگان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد‌.
در این مراسم که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اهدای لوحی از وزیر امور خارجه تقدیر کرد، از قطعه سرود «آزاده» با اجرای گروه سرود «نجم‌الثاقب» رونمایی و همچنین سرود دیگری به مناسبت عید غدیر و میلاد امام هادی (ع) اجرا شد.
همچنین در ادامه این مراسم، ۱۰ نفر از آزادگان به اسامی «علیرضا حسنی»، «عبدالحمید سن صدیقی»، «رضا رزاقی»، «محمدرضا شایق»، «یعقوب امیرسالاری»، «علیرضا سهرابی»، «سید حسین کرمانیان»، «مهدی لطفی»، «عبدالرضا لهراسبی» و «قاسم محمدامینی» در حوزه‌های مختلف علمی، قرآنی، کارآفرینی و فرهنگی و همچنین از دکتر ظریف به پاس تلاش‌های دیپلماسی تجلیل شد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی