کشف 19هزار گوشی تلفن همراه قاچاق


کشف 19هزار گوشی تلفن همراه قاچاق

برخی سامانه ثبت گوشی تلفن همراه را از طریق گمرک آزاد گذاشته بودند به طوری که یک نفر 19هزار تلفن همراه وارد کرده است.

کشف 19هزار گوشی تلفن همراه قاچاقبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو، به طرح اصالت سنجی تلفن‌های همراه در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون این سامانه به خوبی عمل کرده و هیچ گونه مشکلی به وجود نیامده و اجرای این باعث شده است قاچاق تلفن همراه به صفر برسد و گوشی‌های تلفن همراه جز از مسیر قانونی، امکان فعال شدن در سامانه اصالت سنجی یا رجیستری ندارد.
سید عبدالمجید اجتهادی درباره علل ورود تلفن‌های همراه به صورت قاچاق، بیان کرد: همچنان قاچاق مسافری تلفن گوشی همراه برقرار است و سال گذشته تعدادی پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی با گزارش ستاد تشکیل شد، هر چند بعد از آن پرونده‌ای در این زمینه تشکیل نشد. برخی افراد، سامانه ثبت گوشی تلفن همراه را از طریق گمرک آزاد گذاشته بودند و تحت عنوان کالای مسافری تلفن همراه وارد می‌کردند به طوری که یک نفر ۱۹ هزار تلفن همراه به این شکل وارد کرده است.
وی ادامه داد: سازمان تعزیرات با وجود فشار‌هایی که وارد آمد و اصرار داشتند این گوشی‌ها ثبت مسافری شده است، اما به این پرونده‌ها رسیدگی کرد. وقتی با دادستانی کل کشور برای ممنوع الخروج کردن این افراد مکاتبه کردیم، پاسخ دادند برخی از این افراد اصلا گذرنامه ندارند و به خارج از کشور نرفته اند.
مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: طبق قانون، سوء استفاده از مقررات کالای همراه مسافر و کالا‌های مربوط به مبادلات مرز نشینی قاچاق تلقی می‌شود. در واقع اگر فردی تحت عنوان کالای مسافری، کالایی را وارد می‌کند، اما در حقیقت تجاری است و به گمرک نیز تحت عنوان کالای تجاری گزارش نمی‌کند، این کالا قاچاق محسوب می‌شود.
وی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به سوء استفاده‌هایی که از طریق کالای مسافری می‌شود، پنج گوشی موبایل را برای هر کارت ملی مجاز می‌داند. البته سازمان تعزیرات با این تعداد نیز مخالف است و در جلسه‌ای که هفته گذشته در کمیسیون دولت تشکیل شد، با این موضوع مخالفت و اعلام کردیم هر فرد مسافر تعداد کمتری وارد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر