دودی که به چشم مردم می رود/ سرنوشت صندوق بیمه عشایر در دستان شریعتمداری


دودی که به چشم مردم می رود/ سرنوشت صندوق بیمه عشایر در دستان شریعتمداری

اگر قرار است شیرکانی نیز مانند میعاد صالحی و با فشار نهادهای نظارتی و رئیس جمهور برکنار شود، وزیر کار می بایست از اکنون تکلیف این صندوق بیمه ای را مشخص کند.

22 مرداد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از ماه ها کشمکش بر سر انتصاب میعاد صالحی به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی و پس از دستور مستقیم رئیس جمهور، میعاد صالحی را از مدیرعاملی این صندوق برکنار کرد. صندوقی که گفته می شود صالحی در صد شفاف سازی در زیرمجموعه های آن برآمده بود.

هر چه بود صالحی در حال حاضر برکنار شده ولی دود کشمکش های بین مجلس و نهادهای نظارتی و وزارت کار فقط و فقط به چشم چند میلیون بازنشسته رفت که این روزها سفره شان بیش از پیش کوچک و کوچکتر شده است. آن طرف تر و در میدان هفت تیر، "علی شیرکانی" نیز همین شرایط را دارد و طبق گفته نمایندگان شرایط احراز تبصره 1 ماده 17 را ندارد ولی تنها تفاوت وی با میعاد صالحی این است که حمایت احمد میدری و حزب اتحاد ملت را دارد.

از همان اوایل انتصاب شیرکانی برخی نمایندگان مجلس من جمله بیگدلی انتصاب وی را برخلاف تبصره 1 ماده 17 قانون جامع ساختار رفاه و تامین اجتماعی عنوان کردند. بیگدلی در گفتگو با دانا گفته بود اینکه تنها سابقه شیرکانی حضورش در دبیرخانه هیئت امنا است نمی تواند شرایط احراز ماده 17 را برایش بیاورد.

شیرکانی چند سال پیش و در دوران وزارت علی ربیعی توسط احمد میدری به عنوان رئیس دبیرخانه هیئت امنای تامین اجتماعی منصوب شده بود، دبیرخانه ای که وظیفه اش هماهنگی بین اعضای هیئت امناست و هیچ وظیفه اجرایی دیگری ندارد. شیرکانی در رزومه اش عنوان کرده که زمانی معاون مالی و اداری شرکت متد وابسته به بنیاد شهید است، کمی بررسی مشخص می کند که شرکت متد وابسته به بنیاد شهید فقط یک پیمانکاری نگهداری تجهیزات بیمارستانی است.

در این اینجا روی سخن با محمد شریعتمداری است، آزموده را آزمودن خطاست، اگر قرار است شیرکانی نیز مانند میعاد صالحی و با فشار نهادهای نظارتی و رئیس جمهور برکنار شود، وزیر کار می بایست از اکنون تکلیف این صندوق بیمه ای را مشخص کند. صندوقی که مخاطبانش قشری هستند که این روزها تحت بیشترین فشارها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان