احداث پایگاه جدید ترکیه در دوحه واکنش دیگر کشورها را در پی داشت


احداث پایگاه جدید ترکیه در دوحه واکنش دیگر کشورها را در پی داشت

شفقنا- کشورهای محاصره کننده قطر به صورت ضمنی به گزارش‌ها درباره احداث پایگاه نظامی جدید ترکیه در دوحه واکنش نشان دادند. انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در توئیتی نوشت: “در حالی که امارات روابط استراتژیک خود را با عربستان و مصر با هدف احیای امنیت عربی تقویت می‌کند، آنها با بازگشت اشغال‌گری که 100 سال پیش پایان […]

احداث پایگاه جدید ترکیه در دوحه واکنش دیگر کشورها را در پی داشت

شفقنا- کشورهای محاصره کننده قطر به صورت ضمنی به گزارش‌ها درباره احداث پایگاه نظامی جدید ترکیه در دوحه واکنش نشان دادند.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در توئیتی نوشت: “در حالی که امارات روابط استراتژیک خود را با عربستان و مصر با هدف احیای امنیت عربی تقویت می‌کند، آنها با بازگشت اشغال‌گری که ۱۰۰ سال پیش پایان یافت، مفهوم مسخ حاکمیت را ابداع می‌کنند”.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، وی در ادامه نوشت: “سیاست‌ آنها نشان دهنده ناامیدی به دلیل ناکام ماندن طرح تفرقه‌افکنی میان برادران است، آنها مسیر خود را انتخاب کرده و هزینه و خطر آن را متوجه شدند”.

کسانی که اوضاع و رویکردهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را پیگیری می‌کنند، معتقدند که اظهارات مذکور این وزیر اماراتی، اشاره‌ای به پایگاه جدید ترکیه در دوحه دارد که حدودا پس از گذشت ۱۰۰ سال از فروپاشی حکم‌رانی عثمانی‌ها، قرار است در منطقه افتتاح شود.

آنها معتقدند، بخش دوم توئیت قرقاش واکنشی به توئیت حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر است که درباره وجود اختلافات میان امارات و عربستان در چارچوب ائتلاف عربی در یمن اظهار نظر کرده بود.

در این راستا، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در توئیتی نوشت: “یادداشتی در روزنامه حریت ترکیه”، به افتتاح پایگاه طارق بن زیاد این کشور در دوحه اشاره دارد و در این یادداشت آمده است: “دریا پشت سر شما و دشمن پیش روی شماست” و به این مساله اشاره می‌کند که خطر و دشمن همان عربستان است. دیگر نقابی نمانده که نیفتد و روشن است که قطر از ما نیست.

​ روزنامه حریت ترکیه روز چهارشنبه گزارشی درباره پایگاه نظامی جدید این کشور در دوحه منتشر کرد که قرار است به صورت رسمی در فصل پاییز با حضور رئیس جمهوری ترکیه و امیر قطر افتتاح شود. در این گزارش آمده است، تعداد نیروهای مستقر ترکیه در پایگاه طارق بن زیاد در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.

همچنین هانده فیرات، نویسنده و گوینده مشهور در گزارشی از پایگاه نظامی جدید ترکیه در دوحه گفت، در دمای ۴۷ درجه، سربازان ترک تحت فرماندهی نیروهای مشترک قطر و ترکیه به انجام وظایف خود در دوحه ادامه می‌دهند و تعدادشان در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت.

در این گزارش آمده است، استقرار سربازان ترکیه‌ای در پایگاه نظامی مذکور در اکتبر ۲۰۱۵ با هدف تلاش برای تحقق صلح منطقه‌ای در چارچوب روابط نظامی دوجانبه میان ترکیه و قطر انجام شد و در دسامبر ۲۰۱۷، نام فرماندهی مشترک میان قطر و ترکیه بر روی آن گذاشته شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی