طرح تعطیلی دو روزه آخر هفته به صحن مجلس نرسیده است


طرح تعطیلی دو روزه آخر هفته به صحن مجلس نرسیده است

خبرگزاری آریا- طرح تعطیلی دو روزه آخر هفته که به منظور بالا بردن بهره وری مطرح شده است هنوز در صحن مجلس ورود پیدا نکرده است.

طرح تعطیلی دو روزه آخر هفته به صحن مجلس نرسیده است
خبرگزاری آریا- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعطیلی دو روزه آخر هفته که به منظور بالا بردن بهره وری مطرح شده است هنوز در صحن مجلس ورود پیدا نکرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح صرفا" نگاه اقتصادی مد نظر گرفته شده و می بایست تبعات آثار فرهنگی و اجتماعی آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: با نگاهی تجاری به این طرح که تعاملات موثرتری را با شرکای خارج از کشور و بازار جهانی به همراه دارد، می توان گفت بهره وری بیشتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکثر دستگاهای دولتی تهران در روز پنج شنبه تعطیل بوده و فقط دستگاهای خدماتی همچون بانک ها، شهرداری ها و مراکز خدماتی باز هستند ولی در سایر استان ها اکثر دستگاه ها و ادارات دولتی در روزهای پنج شنبه باز هستند.
وی با اشاره به الگوی اداری کیش در ارائه خدمات به مردم گفت: کیش به تناسب شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مبادرت به ارائه خدمات دو شیفته به مردم نموده است و اگر این مدل های اقتصادی و خدماتی به تناسب شرایط منطقه ای هر استان پیاده سازی شود از بهره وری بالاتری بر خوردار خواهیم بود.
علیرضا رحیمی طرح تطیلی شنبه ها را به منظور همگامی با بازار جهانی مستلزم ارزیابی کارشناسی وسیع دانست و افزود: این طرح برای بنگاههای بزرگ اقتصادی که تعامل جهانی دارند بیشتر کاربرد دارد و در حال حاضر برخی از شرکت های بزرگ مثل کشتیرانی جمعه ها و شنبه ها تعطیل می باشند.
وی یادآور شد: بخش خصوص می تواند در خصوص تعطیلی های آخر هفته تصمیمات لازم را اتخاذ نماید ولی بخش های دولتی نیاز به تصمیمات و توجه کارشناسی دارند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان