وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور


وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور

خبرگزاری آریا- معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد.

وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور
خبرگزاری آریا- معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از وجود 84 هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، محسن صالحی نیا افزود: بطورکلی از این تعداد 94 تا 95 درصد در زمره صنایع کوچک و متوسط جای می گیرد.
وی اظهارداشت: هم اکنون 44 هزار واحد صنعتی از مجموع 84 هزار واحد صنعتی در سطح شهرک های صنعتی کشور استقرار دارند.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: جالب اینکه بدانید از این تعداد 41 تا 41 هزار و 500 واحد به عنوان صنایع کوچک در 840 شهرک صنعتی مستقر ومشغول فعالیت هستند.
وی در ادامه افزود: فعالیت تعداد واحدهای صنعتی با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان های مختلف متفاوت است.
صالحی نیا بیان داشت: طبق معمول تعداد واحدهای صنعتی موجود در استان های پیشرفته تر به لحاظ صنعتی بالاتر از سایر نقاط کشور است.
وی ضمن اشاره به مولفه های مهم و اساسی همچون نقدینگی، بازار، فناوری و به روز رسانی در حوزه صنایع کوچک و متوسط به رادیو اقتصاد گفت: واحدهای کوچک و متوسط در بحث بازار به دو دسته تقسیم می شوند برخی ها کالاهای نهایی تولید و به بازار مصرف عرضه می کنند و تعدادی در بخش زنجیره تامین واحدهای بزرگ مشغول فعالیت هستند و کمتر نمود ظاهری در سطح جامعه دارند.
معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: بخش قابل توجهی از تولیدات در واحدهای بزرگ مدیون صنایع کوچک و متوسط است چون بسیاری از اقلام مورد نیاز بنگاه های مزبور اعم از قطعات، مواد اولیه، ماشین آلات، مواد کمکی، ملزومات و بسیاری موارد دیگر دراین واحدها تولید و تامین می شود.
وی اظهارداشت: واقع مطلب اینکه با توجه به نقش بسیار بالای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در بحث پویایی تولید، اشتغال افزایی، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر ضرورت دارد تامین مالی مناسبی از این واحدها صورت گیرد تا بتوانند با ظرفیت های مورد پیش بینی فعالیت کنند.
وی در ادامه یادآورشد: اگر واحدهای کوچک و متوسط به لحاظ نقدینگی تامین شوند اقلام مورد نیاز واحدهای بزرگ را تامین و به تبع بنگاه های بزرگ با تولید و فروش محصولات خود دوباره این نقدینگی را به چرخه تولید باز می گردانند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»