تعمیر 10300 واحد مسکن سیل زده در گلستان


تعمیر 10300 واحد مسکن سیل زده در گلستان

خبرگزاری آریا- عملیات بازسازی و تعمیراتی 10 هزار و 300 واحد مسکونی تعمیری ناشی از سیل استان در 15 مرداد ماه سال جاری تکمیل و طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.

تعمیر 10300 واحد مسکن سیل زده در گلستان
خبرگزاری آریا- رئیس ستاد پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: عملیات بازسازی و تعمیراتی 10 هزار و 300 واحد مسکونی تعمیری ناشی از سیل استان در 15 مرداد ماه سال جاری تکمیل و طی هفته دولت به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ولی الله زمانی نژاد افزود: سه هزار واحد تعمیری دیگر نیز از شنبه هفته آینده برای دریافت تسهیلات جهت بازسازی به بانک ها معرفی خواهند شد.
وی اظهارداشت: وقوع سیل در ابتدای سال جاری درگلستان موجب خسارت به چهار شهر از قبیل آق قلا، گمیشان، سیمین شهر و گنبد و 500 روستای این استان شد.
رئیس ستاد پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بطورکلی 21 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته که از این تعداد هفت هزار و 300 واحد تخریبی و 13 هزار و 700 واحد تعمیری بوده است.
وی افزود: برای تمامی این 21 هزار واحد مسکونی پرونده تشکیل و مالکان این واحدها برای دریافت خسارت به بانک ها معرفی شدند.
زمانی نژاد اظهارداشت: تاکنون قرارداد 15 هزار و 700 فقره پرونده در بانک های استان گلستان منعقد شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه کار ساخت واحدهای احداثی آسیب دیده از سیل نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، گفت: بطورکلی از مجموع تخریبی ها چهار هزار واحد در مرحله پی کنی، دو هزار و 500 واحد در مرحله فونداسیون، یک هزار و 230 واحد در مرحله اسکلت بندی و 270 واحد در مرحله سقف زنی قرار دارد.
رئیس ستاد پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: تاکنون برای تمامی این واحدها در شهرها 65 میلیون تومان تسهیلات و 29 میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده است.
وی در ادامه از توزیع 10 هزار تن سیمان بصورت رایگان در سطح استان خبرداد و اظهارداشت: سهمیه سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و تعمیری خسارت دیده از سیل به ترتیب هشت و یک تن است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، زمانی نژاد گفت: صرفنظر از سیمان برای تمامی واحدهای احداثی صدور پروانه، نقشه و نظارت نیز رایگان می باشد.
وی افزود: تاکنون 60 میلیارد تومان کمک بلاعوض به 12 هزار خانوار اعم از واحدهای تعمیری و احداثی پرداخت شده است.
رئیس ستاد پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان یادآورشد: خانوارهای که معیشت و لوازم منزل آنان در اثر سیل دچار خسارت شده بود نیز تا پنج میلیون تومان بصورت بلاعوض به این خانوارها کمک شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...