کمبود نیروی انسانی ماهر در برخی از مشاغل سمنان نگران‌کننده است


کمبود نیروی انسانی ماهر در برخی از مشاغل سمنان نگران‌کننده است

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کمبود نیروی انسانی ماهر در برخی از مشاغل و اصناف استان، به دلیل بی میلی جوانان به شغل‌های غیردولتی، جدی و نگران‌کننده است.

اسماعیل غنیان روز شنبه در نشست شورای مهارت‌آموزی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: در برخی از مشاغل مانند جوشکاری با فناوری روز در استان سمنان کمبود نیروی انسانی وجود دارد و به طور عمده از سایر استان‌ها برای فعالیت در بخش‌های مختلف سمنان مهاجرت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: بی میلی جوانان و نوجوانان به فراگیری مهارت‌های مربوط به مشاغل در حال فراموشی نگران کننده است که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: براساس آمار انبوه‌سازان استان، تمامی کارگران بتن‌ریز ساختمانی سمنان غیربومی هستند و شهروندان استان تمایل چندانی برای فعالیت در مشاغل از این دست ندارند.
غنیان اضافه کرد: آمار مازاد تقاضا و عرضه کار در استان سمنان پیچیده است و باید با توجه به رویکروهای مهارتی برای رفع این چالش مهم اقدام شود.
وی اضافه کرد: نگرش‌ به انتخاب شغل در سمنان همانند دیگر استان‌های کشور تجملی شده است و نوجوانان و جوانان حاضر به انتخاب هر شغلی نیستند.
وی تصریح کرد: توجه به نیاز بازار در اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی و اشتغالزایی در استان باید مورد توجه قرار گیرد و باید براساس نیاز روز در کشور شغل ایجاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: حمایت از مهارت‌آموزان باید در دستور کار مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و سند توسعه مهارت‌آموزی رویکرد اصولی برای رونق کسب و کار در استان است.
دراین نشست با حضور حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در ارتباط با تدوین و اجرای سند جامع آموزش مهارت‌آموزی استان بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم