263 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد


263 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: خرید گندم در این استان تا تاریخ بیست و پنجم مرداد ماه جاری به مرز 263 هزار تن رسید.

به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز شنبه در کارگروه خرید غلات و دانه های روغنی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: تا کنون ۶۰ درصد از مطالبات کشاورزان معادل ۲ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال پرداخت شده و مابقی نیز به زودی بپرداخت می شود.

وی بیان کرد: ۳۵ مرکز خرید در حال حاضر در سطح استان مشغول فعالیت بوده و تا پایان شهریور ماه کار خرید گندم را انجام می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به لزوم نظارت و مراقبت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر روند خرید گندم گفت : کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بایستی همچنان بر روند خرید گندم نظارت کرده و اعتقاد ما بر این است که هنوز احتمال قاچاق گندم وجود داشته و در این باید هوشیارانه عمل کرد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.

۳۰۱۷/۳۰۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟