نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز پایان یافت


نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز پایان یافت

شیراز- ایرنا- نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

آیین پایانی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک ۲۶مردادماه با حضور برخی چهره‌های حوزه نمایش کودک و نوجوان کشور، هنرمندان و صاحبان آثار در تالار حافظ برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره را ۱۲۰ اثر برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۵ نمایش به بخش رقابتی راه یافتند.

به خواست کودکان در زمینه هنری توجه شود

ابراهیم گشتاسبی‌راد آشنایی با فرهنگ بومی را مطالبه جامعه دانست و گفت: افزایش صفا و دوستی و صمیمیت باعث می‌شود خشونت در جامعه کاهش یابد و بخش مهمی از این موضوع بر عهده هنرمندان است.

قائم مقام دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز بیان داشت: خواست کودکان در زمینه‌های هنری باید در نظر گرفته شود و این موضوع به مخاطب‌شناسی ویژه‌ای نیاز دارد که به‌خصوص در حوزه نمایش باید به آن توجه شود؛‌ زیرا کودکان به شادی بیشتری در جامعه نیاز دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین عنوان کرد: نمایش خیابانی از دل مردم برمی‌آید و توجه همگان را برای تأثیر و انتقال پیام و گسترش داشته‌های اصیل ایران اسلامی نمایان می‌سازد.

صابر سهرابی ابراز داشت: این هنر به‌صورت چهره‌به‌چهره اجرا می‌شود و از همین رو است که تاثیر شگرفی بر مخاطب به‌جای می‌گذارد.

تئاتر خیابانی دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی می‌کند

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی می‌تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که بیاموزد چگونه باید با مشکلات برخورد کند.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان فارس با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است، خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه افزایش دهد و مردم را با سالن‌های نمایش آشتی دهد؛ در واقع این نوع تئاتر اگر به صورت حرفه‌ای و با نگاهی دقیق ‌تر و جدی‌تر پیش رود، به نوعی مبلغ ارزشمندی برای هنر و هنرمندان است.

وی افزود: در این گونه هنری به‌جای اینکه مردم به سمت نمایش بیایند، تئاتر به سراغ مردم می‌رود و توسعه این هنر، به شناسانده شدن و پذیرفته شدن آن نزد مردم کمک می‌کند و رغبت ایجاد نگاه مشتاقانه‌تر را در مردم پدید می‌آورد.

در ادامه این مراسم، از ۱۰ هنرمند به نمایندگی از گروه های نمایشی شرکت کننده در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز در ۱۰ رشته تجلیل شد.

مریم سعادت، رضا فیاضی و بهرام شاه‌محمدلو مهمانان و هیئت داوران نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز بودند.

در این جشنواره که ار ۲۲مردادماه آغاز شد، ۱۲ اثر در بخش رقابتی (کودک) و سه اثر در بخش آزاد (غیررقابتی) این جشنواره راه یافتند.

هنرمندان تئاتر از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان و همدان به مدت پنج روز مهمان شهروندان شیرازی بودند.

۹۸۸۵ / 2027

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا