صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریش


صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریش
تحصیل دندانپزشکی در اتریش یکی از بهترین راه هایی است که افراد در سنین مختلف به اتریش مهاجرت می کنند.

اتریش به دلیل اینکه فرهنگ و تمدنی غنی داشته و از لحاظ علمی سطح بالایی دارد، جوانان زیادی را به خود جذب کرده و سالانه مهاجران متعددی را می پذیرد. برترین امتیازی که دانشگاه های کشور اتریش دارد و در هر مقطعی می توان از آنها بهره برد؛ کم هزینه و رایگان بودن دانشگاه های این کشور است. در ادامه تیم تخصصی GO2TR نکات جالب تری را در خصوص دندانپزشکی در اتریش ارائه خواهند داد.

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

یکی از مهمترین رشته هایی که مردم برای ادامه تحصیل یا شروع تحصیل به اتریش مهاجرت می کنند، رشته دندانپزشکی است. این رشته متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده و از سر تا سر جهان برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی به اتریش مهاجرت می کنند. دانشگاه های کشور اتریش دارای امتیازات بالا و رنکینگ جهانی است. پس تعجبی نیست که شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین دانشگاه ها را به خود اختصاص داده است.

- اولین شرایطی که برای تحصیل در اتریش باید داشته باشید، قبولی در کنکور سراسری یا آزاد ایران است. یعنی اگر می خواهید در ارشد یا دکتری دندانپزشکی را در اتریش بگیرید باید کارشناسی شما در یکی از دانشگاه های آزاد و سراسری ایران باشد. در غیر این صورت مجوز مهاجرت تحصیلی به اتریش را نخواهید داشت.

- لازم به تذکر است که تحصیل در مقطع لیسانس در رشته دندانپزشکی حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد.

- ناگفته نماند که تحصیل دندانپزشکی در اتریش ۲ سال طول کشیده اما می توانند با تلاش بیشتر یک سال و نیم تحصیلات را به پایان برسانند.

- اگر قصد دارید برای دکتری به اتریش مهاجرت کنید باید دارای مدرک ارشد بوده و به دو زبان انگلیسی و آلمانی تسلط کامل داشته باشید.

- به طور کلی خوب است بدانید، تحصیل دندانپزشکی در اتریش ۶ سال زمان خواهد برد.

- برای تحصیل هر مقطعی در اتریش لازم است آیلتس آکادمیک داشته و تا حدودی به زبان آلمانی واقف باشید. اگر روی هیچ زبانی تسلط نداشته باشید تحصیل بسیار سخت شده و لازم است در اتریش دوره های زبان بگذرانید. دوره های زبان در اتریش گران بوده و بیشتر از ایران هزینه می برد.

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریششرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش

اقامت برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش

برای اقامت در حین تحصیل می توانید، خانه های کوچک نزدیک دانشگاه تان اجاره کنید یا با هزینه های بسیار کم در خوابگاه های دانشجویی مستقر شوید. لازم به تذکر است که هزینه منزل شخصی در اتریش متغیر است و بستگی به محله و اندازه خانه دارد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در اتریش

قبل از تحصیل دندانپزشکی در اتریش باید از قیمت ها بدانید و مطمئن باشید توانایی پرداخت هزینه های دانشگاه را دارید. هزینه تحصیل در اتریش از ۳۰۰ یورو تا ۸۰۰ یورو شروع می شود. ناگفته نماند که این هزینه ها بسته به نوع دانشگاه متفاوت بوده و در کنار آن باید هزینه کتاب، بیمه، خوابگاه و خوراک و پوشاک را در نظر بگیرید.

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریشتحصیل پزشکی در اتریش

کار در حین تحصیل

برآورد کردن هزینه های دانشگاه در حین تحصیل یکی از معضلات دانشجویان است. خبر خوش این است که دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی اتریش می توانند به کارهای پاره وقت مشغول شوند و به ازای هر ساعت حقوق دریافت کنند. دانشجویان دندانپزشکی بعد از اتمام تحصیل نیز اگر قصد ماندن در اتریش را داشته باشند با پیدا کردن یک کارفرما، به راحتی می توانند اقامت دائم اتریش را دریافت کنند. اکثر دانشجویان در کشور اتریش مطب خود را راه اندازی کرده و در همین کشور مشغول به کار می شوند.

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریششرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش

دانشگاه های برتر اتریش مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه های متعددی برای تحصیل دندانپزشکی در اتریش وجود دارد. اما بهترین آنها دانشگاه هایی هستند که مورد تایید وزارت علوم ایران است و اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل به آنجا می روند.

دانشگاه های پزشکی کشور اتریش عبارتند از:

- دانشگاه وین

- دانشگاه اینسبروک

- دانشگاه علوم پزشکی وین

- دانشگاه گراتس

مدارک لازم جهت تحصیل در اتریش

همینطور که می دانید برای تحصیل در هر کشور و در هر مقطعی لازم است، مدارک مورد نیاز دانشگاه را ترجمه و آماده کنید. در این قسمت مدارک دانشگاهی مورد نیاز برای اپلای کردن را ارائه می کنیم:

- نامه مدرک تامین مالی یعنی حساب بانکی یا ضمانت نامه از فرد اتریشی

- گذرنامه معتبر و کپی تمام صفحات گذرنامه

- مدارک ترجمه شده رسمی شامل شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه

- قباله ازدواج دانشجو به زبان آلمانی

- مدارک مربوط به محل اقامت در اتریش یا اجاره نامه محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی

- نامه اپلای یا پذیرش دانشگاه اتریشی مورد نظر

- فرم درخواست اقامت همراه با عکس درج شده در پاسپورت

- عکس رنگی پاسپورتی

- بیمه مسافرتی

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریشتحصیل رایگان در اتریش

در انتها باید گفت که تحصیل دندانپزشکی در اتریش غیر ممکن نخواهد بود و هر فردی می تواند در این کشور به تحصیل بپردازد. خلاف نظر برخی افراد تحصیل در مقطع دندانپزشکی چندان هم سخت نبوده و با تسلط بر زبان انگلیسی یا آلمانی می توانید به تحصیل بپردازید.

نتیجه گیری :

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در اتریش

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰ هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید. این موسسه تنها موسسه مهاجرتی با این تعداد دنبال کننده در شبکه های اجتماعی کشور ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار