واردات تخم ماهی قزل آلا انحصاری نیست


رئیس سازمان دامپزشکی:در خصوص واردات تخم ماهی قزل آلا انحصاری وجود ندارد و به وارد کنندگانی که شرایط قانونی را داشته باشند مجوز وردات داده می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای علیرضا رفیعی پور در ادامه نشست خبری امروز اظهار داشت: در کشور نیاز به تخم ماهی چشم‌زده وجود دارد و اگر تولیدی در داخل کشور انجام شود به هیچ عنوان حاضر به واردات نیستیم و هنوز تولید در این زمینه نیاز کشور را برآورده نمی‌کند و ما مجبور هستیم مجوز واردات صادر کنیم.
وی ادامه داد: هر شرکت و تولید کننده‌ای که بخواهد وارد کند هیچ محدودیتی وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند درخواست واردات کنند.
برنامه ملی کنترل نیوکاسل برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران که تولید کنندگان مرغ از کمبود واکسن نیوکاسل گلایه دارند گفت: هیچ کمبود واکسن وجود ندارد و به اندازه کافی در داخل تولید می‌شود. شاید مشکل ترخیص واکسن وجود داشته باشد که آن هم برطرف می‌شود.
وی از اجرای برنامه ملی کنترل نیوکاسل برای اولین‌بار در کشور خبر داد و گفت: این طرح با استفاده از واکسن‌های نوترکیب تولید داخل و وارداتی در گام نخست برای واکسیناسیون کامل طیور بومی و روستایی انجام خواهد شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری نیوکاسل ۶۰ سال است در کشور برای پرورشگاه‌های تولید مرغ آسیب جدی وارد می‌کند، گفت:امیدوار هستیم که در آینده نزدیک میزان این بیماری در کشور به استاندارد‌های جهانی برسد.
زمان طولانی صدور برخی مجوز‌ها را باید در گینس ثبت کرد
وی همچنین گفت: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با دستگاه‌های دیگر از موازی‌کاری در فعالیت‌های حوزه دامپزشکی جلوگیری به عمل آمده است، اما متاسفانه باید خود اعلام کنم که هنوز برای اعطای مجوزها، زمان زیادی طی می‌شود و ما رکورددار در این زمینه هستیم که باید آن را در گینس ثبت کنیم.
آقای رفیعی‌پور با اشاره به لزوم برخورد با واحد‌های غیرمجاز دام و طیور اظهار کرد: واحد‌های غیرمجاز دام و طیور حتما باید تعیین تکلیف شود همچنین تشکل‌های ما باید خود را توانمند کنند و برای تحقق این امر نیازمند امداد دولت نباشد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بن‌بست‌های صادراتی در حوزه محصولات صادراتی رفع شده گفت: برخی از کشور‌ها به دلیل عدم وجود تفاهمنامه‌های بهداشتی به ما اجازه صادرات محصول نمی‌دادند و ما مجبور بودیم محصولات خود را از طریق کشور‌های واسط صادر کنیم، اما امروز با کشور‌های زیادی تفاهمنامه بهداشتی به امضا رسانده و کشور‌های دیگر خود می‌خواهند که با ما تفاهمنامه امضا کنند.
وی یادآور شد که برای اولین بار تفاهمنامه واردات دام زنده از ترکیه، ارمنستان، گرجستان را در دستور کار داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...