فم تور آشنایی فعالان آژانس‌های مسافرتی تهران با جاذبه‌های گردشگری استان سمنان برگزار شد


فم تور آشنایی فعالان آژانس‌های مسافرتی تهران با جاذبه‌های گردشگری استان سمنان برگزار شد

فم تور آشنایی فعالان آژانس‌های مسافرتی تهران با جاذبه‌های گردشگری استان سمنان با حضور 40 نفر از فعالان آژانس‌های مسافرتی و با اجرای آژانس مسافرتی علاءالدین تراول با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، فعالان آژانس‌های مسافرتی استان تهران در این فم تور دو روزه با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و صنایع‌دستی آرادان، سمنان و مهدیشهر آشنا شدند.

این فم تور با بازدید از کاروانسرای صفوی دهنمک واقع در شهرستان سمنان آغاز شد و بازدید از بافت تاریخی سمنان، مسجد امام، مسجد جامع، موزه گرمابه پهنه، باغ موزه امیر از برنامه های روز نخست این تور بود.

برگزاری نشست تخصصی تورگردانان و فعالان گردشگری تهران و سمنان در روز نخست فم تور از دیگر برنامه های این تور بود و روز دوم نیز با بازدید از شهمیرزاد، مهدیشهر و پرور، اقامتگاه بوم گردی بهشت پرور، عمارت ملاده، هتل سنگسر و خانه کلانتر و طاهریان سمنان همراه شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان هدف از برگزاری این فم تور را معرفی جاذبه های گردشگری استان سمنان به آژانس های مسافرتی فعال تهران جهت تعریف تورهای متنوع یک تا چند روزه به مقصد استان سمنان عنوان کرد.

«مهدی جمال» گفت: استان سمنان دارای تنوع اقلیمی قابل توجهی است و در این تور تلاش شد تفاوت اقلیمی استان از کویر تا جنگل به نمایش گذاشته شود.

وی از استان سمنان به عنوان سرزمین چهارفصل یاد کرد و افزود: فعالان آژانس های مسافرتی در این فم تور با مشاهده تفاوت اقلیمی و قدمت آثار تاریخی استان، شگفت زده شدند.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این فم تور و مرحله بعدی این فم تور که در سایر شهرستانهای استان برگزار خواهد شد، نقش موثری در معرفی هر چه بیشتر استان و افزایش بازدید مسافران داخلی و گردشگران خارجی از استان داشته باشد.

فم تور (FAM Trip / Familiarization Trip) سفر رایگان و یا ارزانی است که با هدف بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر از سوی تور گردانان، آژانس های هواپیمایی و ... به متخصصان صنعت گردشگری مانند روزنامه نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم سازان و مشاوران سفر و ... ارایه می شود.

46

کد خبر 1290450

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم